La guia és una eina de governança participativa pensada per cobrir el buit que hi ha a casa nostra entre el pensament estratègic i els marcs de comunicació. El nexe d'unió són els valors, i el brànding es converteix en un procés per dotar els territoris de significats.
La guia reflexiona primer sobre la marca com un art. Aborda tot seguit diferents tipus de marca territorial (de territori, turístiques, de ciutat, de producte, etc.) i presenta els objectius estratègics del brànding així com els seus beneficis i riscos. Els darrers capítols es dediquen a la participació, la comunicació i l'avaluació. A més, el document ofereix els aspectes clau per gestionar una marca de territori, un glossari i bibliografia de referència.
Un aspecte destacat de la guia és que inclou 13 estudis de cas, cadascun amb una fitxa descriptiva: Barcelona és molt més, Galicia Calidade, Medellín, Provence, Slow City...
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic promoció econòmica | Projectes estratègics de desenvolupament econòmic local |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
El document recull el balanç de deu anys de polítiques locals d'Economia Social i Solidària, i planteja quins són els reptes de futur a escala municipal en aquest àmbit. Aquesta és una obra d…
Col·lecció:Tipus de recurs:InformeFormat:Material en línia - Recurs formatiu
El Vídeo recull informació sobre nous enfocaments i diferents estratègies econòmiques per fer front als reptes de la ruralitat des dels petits municipis, la generació de noves activitats…
Col·lecció:Les noves economies a la ruralitat. Estratègies enfront el despoblamentTipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
El document recull disset consideracions sobre el paper que té i que pot tenir l'Economia Social i Solidària en la localització i consecució dels objectius marcats en l'Agenda 2030…
Col·lecció:Tipus de recurs:ManualFormat:Material en línia - Recurs formatiu
Aquesta publicació té per objectiu facilitar al món local una caixa d'eines completa de polítiques públiques d'economia social i solidària que serveixi per intervenir en una realitat…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:Material en línia - Recurs formatiu
El Vídeo recull informació sobre el Pacte local d'innovació verda i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, explicat per Joan Frígols, expert en Polítiques Públiques i Transformació…
Col·lecció:Innovació verda i transició ecològicaTipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
El Vídeo recull informació sobre el sociograma com a eina per identificar i dinamitzar els agents clau per a la innovació verda, explicat per Xavier Sabaté, ambientòleg i soci fundador d'…
Col·lecció:Innovació verda i transició ecològicaTipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
En aquest vídeo s'expliquen els elements clau per identificar i treballar reptes comuns de les empreses des de la perspectiva de cadenes de valor de negocis en l'àmbit de la promoció…
Col·lecció:Tipus de recurs:ManualFormat:Vídeo - Recurs formatiu
El Vídeo recull informació sobre nous enfocaments i diferents estratègies econòmiques per fer front als reptes de la ruralitat des dels petits municipis, la generació de noves activitats…
Col·lecció:Les noves economies a la ruralitat. Estratègies enfront el despoblamentTipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo