La guia és una eina de governança participativa pensada per cobrir el buit que hi ha a casa nostra entre el pensament estratègic i els marcs de comunicació. El nexe d'unió són els valors, i el brànding es converteix en un procés per dotar els territoris de significats.
La guia reflexiona primer sobre la marca com un art. Aborda tot seguit diferents tipus de marca territorial (de territori, turístiques, de ciutat, de producte, etc.) i presenta els objectius estratègics del brànding així com els seus beneficis i riscos. Els darrers capítols es dediquen a la participació, la comunicació i l’avaluació. A més, el document ofereix els aspectes clau per gestionar una marca de territori, un glossari i bibliografia de referència.
Un aspecte destacat de la guia és que inclou 13 estudis de cas, cadascun amb una fitxa descriptiva: Barcelona és molt més, Galicia Calidade, Medellín, Provence, Slow City...
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic promoció econòmica | Projectes estratègics de desenvolupament econòmic local |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
Descobreix les competències clau del mercat de treball! La Guia de competències clau del mercat de treball presenta les 22 competències bàsiques i transversals essencials per a accedir i mantenir-…
Col·lecció:Tipus de recurs:ManualFormat:Material en líniaNou - Recurs formatiu
Vídeo que explica què és logística, perquè és important i perquè s'ha d'assessorar a les empreses, quins són els processos claus de la logística i finalment fa un resum i conclusions…
Col·lecció:Tipus de recurs:ManualFormat:VídeoNou - Recurs formatiu
La guia destaca la importància de fer una bona diagnosi territorial i aporta pautes per orientar la seva redacció en el marc de la planificació estratègica. Conté un apartat dedicat a la…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDF - Recurs formatiu
La guia tracta sobre les qüestions clau en matèria comunicativa que cal considerar durant la redacció i implementació d’un pla estratègic. Comunicar, en el processos de planificació estratègica,…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDF - Recurs formatiu
La guia ofereix una reflexió sobre les relacions entre la gestió pública i la planificació estratègica. Es referencia la planificació estratègica com una eina per pensar en un entorn incert. A…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDF - Recurs formatiu
El document recull el balanç de deu anys de polítiques locals d’Economia Social i Solidària, i planteja quins són els reptes de futur a escala municipal en aquest àmbit. Aquesta és una obra d’…
Col·lecció:Tipus de recurs:InformeFormat:Material en línia - Recurs formatiu
El Vídeo recull informació sobre nous enfocaments i diferents estratègies econòmiques per fer front als reptes de la ruralitat des dels petits municipis, la generació de noves activitats…
Col·lecció:Les noves economies a la ruralitat. Estratègies enfront el despoblamentTipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
El document recull disset consideracions sobre el paper que té i que pot tenir l’Economia Social i Solidària en la localització i consecució dels objectius marcats en l’Agenda 2030 aprovada per l’…
Col·lecció:Tipus de recurs:ManualFormat:Material en línia