Impulsar el treball en equip mitjançant la millora de les relacions interpersonals.
Definició
Fet d'integrar-se, col·laborar i coordinar-se de forma activa en un grup de treball per tal d’assolir els objectius comuns necessaris per a una bona prestació del servei.
La competencia implica ...
Característiques dels grups i equips de treball. Etapes evolutives dels equips de treball.
Rols als equip de treball. El rol del líder.
Conflictes als equips de treball.
Actituds i habilitats personals que afavoreixen o dificulten el treball en equip. Compartir reptes i objectius.
Noves tecnologies aplicades al treball en equip.
Reunions de treball.
Nivells
• Informa els seus companys sobre l'estat de les activitats que porta a terme.
• Col·labora en les reunions i discussions de l'equip (aporta idees, suggeriments, opinions, propostes, etc.).
• Tracta correctament els seus companys.
• Accepta el rol que té dins l’equip sense generar conflictes.
• Es preocupa per conèixer els reptes i/o objectius de l’equip.
• Realitza les tasques que se li assignen dins el grup de treball i n'assoleix els resultats esperats.
• Respon a les sol·licituds d'ajuda de caps i companys i hi col·labora quan cal.
• Accepta les maneres de fer de les persones de l'equip i valora les seves capacitats i aportacions.
• Mostra sensibilitat i respecte davant dels estats d'ànim dels seus companys.
• Participa activament i és constructiu en els reunions: facilita la reflexió i l'anàlisi conjunta, integrant contribucions i punts de vista i consensuant les idees.
• Es corresponsabilitza de les decisions de l’equip.
• Defensa amb convicció les seves opinions davant del grup, però sap cedir amb la finalitat de buscar el consens i de facilitar el treball del grup.
• Anima l'equip a opinar sobre els projectes i a arribar a acords a través de dinàmiques de participació.
• Dóna i demana ajut: manté una actitud oberta vers les idees i experiències dels altres.
• Felicita els altres i reconeix la feina ben feta.
• Dóna suport directe (formatiu, suport, conflictes amb terceres persones, etc.) als altres quan aquest ho necessiten.
• Actua amb decisió per tal de tallar la difusió de comentaris gratuïts dins l'equip.
• Afronta els problemes, els conflictes o les diferències en l'equip amb decisió i optimisme.
• Defensa l'equip davant de comentaris negatius o queixes injustificades.
• Davant de tercers es mostra orgullós del treball de l'equip.
· Impulsar el treball en equip mitjançant la millora de les relacions interpersonals
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
1. Aprofundir en els aspectes clau vinculats al treball col·laboratiu entès com a canvi cultural.
2. Fer una revisió a nivell personal de tots els aspectes que influeixen en la qualitat del treball col·laboratiu.
3. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu, tant a nivell personal com d'equips de treball.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs una metodologia fàcil i entenedora que et permeti afrontar amb garanties els conflictes que es generen, en especial, en l'ambient laboral.