Estàs preparat/da per treballar col·laborativament?

Recurs
Estàs preparat/da per treballar col·laborativament?

El treball col·laboratiu requereix d'una sèrie d'habilitats que cal conèixer i entrenar. Lluny de ser una mera aplicació d'una sèrie d'eines digitals, cal desenvolupar una sèrie de competències personals i afavorir una estructura de l'organització que el permetin. Entendre alguns conceptes i aprendre algunes tècniques poden ajudar-nos a fer un treball col·laboratiu real, i deixi de ser un eslògan o una declaració de bones intencions.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Tipus de recurs:
Manual
Format:
PDF
Agrupació:
Treballar col·laborativament
Promotor:
Direcció de Serveis de Formació
Col·lecció:
Síntesis de formació

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Treball en equip
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Treball en equip
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Treball en equip
Suport administratiu Transversal Secretari directiu/alt càrrec Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Animador sociocultural Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Educador escola bressol Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Inspector consum Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Inspector salut pública Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar biblioteca Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar escenari Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis de desenvolupament territorial Delineant Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis de desenvolupament territorial Inspector via pública Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis de suport intern Inspector tributari Treball en equip
Tècnic auxiliar Serveis de suport intern Recaptador Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Bibliotecari Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Locutor ràdio Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Mestre escola bressol Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic consum Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic cultura Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic esports Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic museu Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic participació ciutadana Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic patrimoni cultural Treball en equip
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic salut pública Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de benestar social Infermer Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de benestar social Metge Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic turisme Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Arquitecte Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Arquitecte tècnic Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Enginyer Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Enginyer tècnic Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic habitatge Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic medi ambient Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic mobilitat Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Topògraf Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de seguretat ciutadana Tècnic protecció civil Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Analista informàtic Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Arxiver Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Delegat protecció de dades Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Programador informàtic Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic contractació/compres Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic cooperació/relacions internacionals Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic formació Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic jurídic Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic organització Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic prevenció riscos laborals Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic protocol Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic recursos humans Treball en equip
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic serveis econòmics Treball en equip

Recursos relacionats

  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

    Manual de lectura per al participant del curs. En aquest manual, es revisen els conceptes de qualitat i de millora contínua, així com es recalca la importància de la millora contínua en les administracions locals, tant en els processos interns com en les vinculacions externes. També es presenten alguns mètodes i instruments per a la millora contínua. I, finalment, es centra en el rol del comandament pel que fa a la gestió dels processos de millora.

    Manuals de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF001_basica.jpg

    Una de les habilitats clau per liderar amb efectivitat, i per a una bona gestió del temps, és assignar les tasques de manera eficient i efectiva.
    El recurs aporta continguts per aconseguir-ho i planteja algunes reflexions que poden ser-nos útils per millorar la nostra manera habitual d'assignació.

    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2218.jpg

    Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2269.jpg

    Trello és un gestor de projectes en línia que t'ajudarà a organitzar cites, lliuraments i recordatoris per compartir amb el teu equip. Amb aquesta classe virtual podràs descobrir els avantatges de l'eina.
    Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.

    1 hora 1 habilitat
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

    Convocar i planificar una reunió, un cop es té clar que cal fer-ne una i haver fixat els objectius, comporta decidir qui convoca, qui assistirà i el lloc on es realitzarà. Així mateix, en un segon moment s’ha de preveure quins materials haurien de rebre els assistents i en quin moment es repartiran.
    Cada reunió és única i irrepetible i l'èxit dependrà, en gran mesura: de la idoneïtat dels objectius que s'estableixin, del temps que s'hi destini i de les habilitats del facilitador i el líder per dirigir-la.
    El recurs pretén ser una eina que acompanyi en la preparació idònia de les reunions.

    Manuals de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2337.jpg

    Les reunions virtuals han passat de ser una solució a un problema. La gent es queixa perquè són avorrides o innecessàries. Aprèn a ser més eficient en la conducció de reunions en línia a través d'aquest vídeo.
    Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.

    1 hora 1 habilitat
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2465.jpg

    La Matriu RACI t'ajuda a definir rols i la relació entre ells dins un projecte. En 2' t'expliquem com fer-ho.

    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
    Resource new until
    Nou
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2278.jpg

    El recurs presenta, en 5 mòduls, diversos aspectes que han de contribuir a unes millors delegacions. Cadascun dels mòduls, que tenen una llargada entre 1,30 i 3 hores, alterna la teoria amb la proposta de pràctiques de diversos tipus. El mòdul 1 ens ofereix la contextualització del terme, contextualització que s'aclareix en el mòdul 2 dedicat a aclarir les confusions més habituals al respecte. El modul 3 i 4 desenvolupen el model DISC de delegació, en les vessants personals i d'actuació grupal.Continguts i reflexions sobre la confiança i el bon feedback que se'n deriva cloue el material.

    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia