Vés al contingut
Logo Diputació
LOGO CRAF
Menú principal
  • Recursos i accions
  • Itineraris Formatius
  • Diccionari de competències
  • Recursos i accions
  • Itineraris Formatius
  • Diccionari de competències

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Diccionari de competències
Treball transversal en la prestació de serveis
Competències qualitatives de funció directiva
Definició

Col·laborar, coordinar-se i treballar activament amb persones i equips de serveis, departaments, entitats o institucions diverses --sense que existeixi necessàriament relació jeràrquica-- per tal de definir línies d'actuació, desenvolupar projectes, etc., amb els quals donar resposta integral a les necessitats de la ciutadania dotant l'actuació pública de més eficiència, més eficàcia i millor qualitat de servei.

La competencia implica ...
Concepte, finalitats, enfocaments i cost benefici de la transversalitat.
Estructures organitzatives i la seva incidència en el funcionament transversal.
Gestió de la transversalitat: nivells i agents implicats.
La cadena de valor públic en la prestació de serveis.
Gestió de la xarxa de relacions.
Disseny, gestió i avaluació de projectes interdepartamentals.
Organització i definició de processos transversals a les organitzacions públiques.
Nivells
Description
Es coordina activament amb unitats i equips amb els quals manté interdependència en la prestació de serveis.
Level
1
Tasks
· Té una visió global de la finalitat que tenen la resta d'unitats organitzatives que s'interrelacionen amb la seva.
· Facilita informació i coneixement d'acord amb les necessitats del projecte transversal.
· Fa el seguiment de projectes, obres, expedients, més enllà dels límits de la seva unitat o equip.
· Coneix la missió, ubicació, etc., dels principals serveis i equips de l'ajuntament.
Description
Lidera projectes transversals entre diferents àrees o serveis de la corporació.
Level
3
Tasks
· Identifica les persones de l'organització que són clau per participar al projecte.
· Coneix la finalitat i els projectes de les entitats i associacions del territori.
· Defineix els trets bàsics del projecte: finalitat, equips de treball, marc funcional i de responsabilitats, de comunicació amb l'organització, etc.
· Manté una xarxa de contactes professionals interns i externs, amb múltiples relacions amb institucions i entitats.
· Té capacitat per arribar a acords amb altres directius.
Description
Participa en grups de treball transversals, de caràcter intern, per definir nous productes o serveis.
Level
2
Tasks
· Facilita recursos de la pròpia unitat organitzativa (humans, pressupostaris, etc.) al projecte transversal, mantenint un seguiment continuat del seu desenvolupament.
· Coneix bones pràctiques d'organitzacions públiques i privades del seu àmbit d'actuació. Està al corrent d'experiències i innovacions.
· Utilitza xarxes internes i externes de professionals per millorar el servei que es presta.
· Anteposa l'interès de l'ajuntament a l'assoliment dels seus objectius i la pròpia unitat organitzativa.
· Coneix en profunditat els productes i serveis que es presten a la ciutadania des de l'ajuntament.
Description
Potencia i impulsa el treball transversal en l'organització, definint i implantant el model de gestió transversal en la prestació de servei de l'ajuntament.
Level
4
Tasks
· Defineix els recursos estructurals per treballar transversalment: dibuix organitzatiu (organigrames, estructura pressupostària, perfils professionals del capital humà, estil directiu...).
· Valora adequadament l'impacte que la implantació del treball transversal té en el conjunt d'àrees/serveis (centrals i finalistes) de l'ajuntament.
· Genera col·laboracions i aliances per vèncer les resistències de possibles serveis o equips.

27 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado

21 Recursos formatius

Aprèn Slack
Organització del treball. Equips
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com fer crítica constructiva
Comunicació interpersonal
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com fer preguntes per animar l'equip
Comunicació interpersonal
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com informar de canvis que afecten l'equip
Comunicació interpersonal
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com parlar perquè t'escoltin
Comunicació interpersonal
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com rebre crítiques constructives
Comunicació interpersonal
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com ser un bon directiu?
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Com ser un bon directiu? (pòdcast)
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Descobrir i gestionar talent
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Descobrir i gestionar talent (pòdcast)
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Intel·ligència artificial al servei de la ciutadania
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Intel·ligència artificial al servei de la ciutadania (pòdcast)
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
L'art de dir NO
Comunicació interpersonal
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Motiva el teu equip
Organització del treball. Equips
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Palanques d'activació d'equips
Organització del treball. Equips
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Què fa un gerent municipal?
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Què fa un gerent municipal? (pòdcast)
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Supramunicipalitat i col·laboració entre administracions
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Supramunicipalitat i col·laboració entre administracions (pòdcast)
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Treball en equip: en xarxa i relacional
Organització del treball. Equips
PDF
Direcció de Serveis de Formació
Trenca el gel amb els teus equips
Organització del treball. Equips
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació

6 Accions formatives del baf

Gestió d'equips en remot (aprenentatge mòbil)
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Gestió de projectes innovadors a les biblioteques
Presencial
16.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Incorporació de la igualtat de tracte i la no discriminació a les polítiques locals: orientacions per a càrrecs electes
Videoformació
4.00 h
Servei de Convivència, Diversitat, Infància i Persones Grans
LAB - Càpsula territorial. "Claus de les polítiques locals de gènere"
Videoformació
2.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
LAB - Càpsula territorial. "Claus de les polítiques locals de gènere"
Presencial
4.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
LAB-Lideratge estratègic de les polítiques de gènere
Presencial
20.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat

Direcció de Serveis de Formació

Travessera de les Corts, 135.

Recinte de la Maternitat - Pavelló Mestral (3a planta).

08028 Barcelona | Tel. 934 049 300

Contacte

Accessibilitat

Logo Diputació