Acció formativa del BAF
Com gestionar una crisi comunicativa des del meu municipi
Àmbit promotor de la formació:
Gabinet de Comunicació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
6.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Identificar els principals riscos i situacions de crisi que poden afectar un ajuntament petit (accidents, emergències, etc.).
·
Aprendre a dissenyar un protocol de comunicació de crisi senzill i operau.
·
Treballar les habilitats necessàries per comunicar missatges clars i coherents davant de mitjans, ciutadania i xarxes socials.

Continguts
· Què és una crisi i què no ho és.
· Principis bàsics: rapidesa, transparència, coherència.
·
Identificació de riscos i possibles escenaris.
Rols i responsabilitats durant la cri
· Estructura bàsica d'un protocol de comunicació de crisi: portaveus, missatges.
· Com organitzar l¿equip i les primeres hores de resposta.
·
Gestió de xarxes socials i rumors.
Relació amb mitjans locals i nacionals durant la crisi. · Els portaveus en situacions de crisi.
Metodologia d'impartició
Combinació de teoría i pràctica, i amb exemples reals de casos d'ajuntaments.
Metodologia d'avaluació
Per a l'obtenció del certificat és requereix el 100% d'assistència.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Comunicació estratègica