Acció formativa del BAF
Gamificació: el poder del joc al servei de la participació
Àmbit promotor de la formació:
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Requisits:
Màxim dos participants per ajuntament.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 12
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Com podem innovar introduint tècniques de gamificació per promoure i dinamitzar la participació ciutadana?

Objectius
· Obrir la mirada al poder transformador del joc i prendre consciència que la pedagogia lúdica, més enllà d'un recurs, una metodologia o una estratègia, és una actitud vital clau en la participació.
· Identificar les diferents maneres d'aplicar joc (punt lúdic, gamificació, serious games, dinàmiques lúdiques i jocs) per tal de dotar als participants d'eines i models que els permetin incloure¿ls als processos de participació i en la dinamització d'equips (Consells i altres organismes)
· Conèixer la metodologia pròpia de la pedagogia lúdica i aplicar-la als processos de participació: actitud lúdica convertida en acció, reflexió i transferència.
· Compartir recursos que facilitin la ideació i dinamització d'espais i accions de pa

Continguts
1. El poder del joc i l'actitud lúdica. Diferencia entre joc i jocs.
2. Les diferents maneres d'aplicar el joc en processos participatius i de dinamitzacions d'equips: punt lúdic, gamificació, serious games, dinàmiques lúdiques i jocs.
3. Motivacions associades al joc i la participació.
4. Frame work de desenvolupament d'un projecte lúdic aplicat a la participació.
5. Exemples de joc en l'entorn de la participació ciutadana.
6. Recursos i eines.
Metodologia d'impartició
La metodologia que utilitzarem al llarg de tota la formació l'anomenem ALART i es basa en: Actitud Lúdica + Acció (Joc) + Reflexió + Transferència.
Es tracta de connectar i entrenar l'actitud lúdica de les persones participants a través de la proposta d'una acció que, en aquest cas, seran jocs, elements de joc o dinàmiques lúdiques. Després de la vivència arribarà el moment de la reflexió de manera que l'aprenentatge es faci conscient. En darrer lloc, la transferència: com allò descobert i après impacta en cada persona i en les propostes de participació en les que participin.
Metodologia d'avaluació
Assistència del 100% i participació a les sessions.