Acció formativa del BAF
Infància i adolescència amb discapacitat en l'àmbit dels serveis socials: cap a uns serveis inclusius i accessibles
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
16.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
22
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Conèixer acuradament els conceptes més rellevants entorn la diversitat per tal de desenvolupar el propi posicionament respecte la temàtica.
· Familiaritzar-se amb el marc jurídic en l'àmbit de la discapacitat.
·
Generar un espai de debat sobre les principals dificultats ieptes en relació a l'atenció a la infància i adolescència amb discapacitat i llurs famílies.
· Compartir estratègies per donar respostes innovadores adaptades a cada territori.
· Adquirir competències per tal d¿adaptar serveis a les característiques dels infants i adolescents amb discapacitat i les seves famílies.
· Aprofundir i reflexionar sobre l' abordatge comunitari en els processos d' arribada d' infants al servei.
· Conèixer de primera un servei que es dediqui a l'atenció a la discapacitat.

Continguts
· Clarificació de conceptes i legislació vigent: clarificacions conceptuals: classificació discapacitats, dictamen vs diagnòstic , independència/ autonomia, segregació/integració/inclusió, capacitisme.
· Legislació a Catalunya en referència a l' atenció als infants amb discapacitat (amb especial atenció Decret 150/2017).

Interdisciplinarietatn l'atenció a la infància i adolescència amb discapacitat dins del model SIS: el rizoma del treball en xarxa; L'eix social, l'eix educatiu i l' eix salut, una responsabilitat compartida amb perspectiva sociocomunitària. Qui fa què i com?; Cas pràctic: mapeig de recursos que cal tenir en compte en l'atenció a infants i adolescents amb discapacitat.

·
Reptes en' atenció i seguiment a infants i adolescents amb discapacitat i les seves famílies: conscienciació envers l' atenció a la infància i l' adolescència amb discapacitat i llurs famílies; Arribada d' un cas, derivació i acollida de l' infant i la família;
· Desafiaments per a les administracions públiques, serveis i professionals. L' experiència del SIS de l' Associació Educativa Integral del Raval: La història i procés del Servei d' Acompanyament a la Inclusió (SAI); La importància d' estar acompanyat per organitzacions i professionals especialistes; Decidir el perfil professional més adequat; Funcionament i organització.
Metodologia d'impartició
Combinació de sessions magistrals obertes i participatives amb debats i jocs de rol.
Metodologia d'avaluació
Assistència 100%
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Infermer Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Metge Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Govern obert i bon govern