· Conèixer acuradament els conceptes més rellevants entorn la diversitat per tal de desenvolupar el propi posicionament respecte la temàtica.
· Familiaritzar-se amb el marc jurídic en l'àmbit de la discapacitat.
·
Generar un espai de debat sobre les principals dificultats ieptes en relació a l'atenció a la infància i adolescència amb discapacitat i llurs famílies.
· Compartir estratègies per donar respostes innovadores adaptades a cada territori.
· Adquirir competències per tal d¿adaptar serveis a les característiques dels infants i adolescents amb discapacitat i les seves famílies.
· Aprofundir i reflexionar sobre l' abordatge comunitari en els processos d' arribada d' infants al servei.
· Conèixer de primera un servei que es dediqui a l'atenció a la discapacitat.
· Legislació a Catalunya en referència a l' atenció als infants amb discapacitat (amb especial atenció Decret 150/2017).
Interdisciplinarietatn l'atenció a la infància i adolescència amb discapacitat dins del model SIS: el rizoma del treball en xarxa; L'eix social, l'eix educatiu i l' eix salut, una responsabilitat compartida amb perspectiva sociocomunitària. Qui fa què i com?; Cas pràctic: mapeig de recursos que cal tenir en compte en l'atenció a infants i adolescents amb discapacitat.
·
Reptes en' atenció i seguiment a infants i adolescents amb discapacitat i les seves famílies: conscienciació envers l' atenció a la infància i l' adolescència amb discapacitat i llurs famílies; Arribada d' un cas, derivació i acollida de l' infant i la família;
· Desafiaments per a les administracions públiques, serveis i professionals. L' experiència del SIS de l' Associació Educativa Integral del Raval: La història i procés del Servei d' Acompanyament a la Inclusió (SAI); La importància d' estar acompanyat per organitzacions i professionals especialistes; Decidir el perfil professional més adequat; Funcionament i organització.
| Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
|---|---|---|---|
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Infermer | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Metge | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Psicòleg | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
| Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Govern obert i bon govern |