Acció formativa del BAF
Persuasió i influència: tècniques i estratègies
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Conèixer i aplicar tècniques de comunicació persuasiva per tal d'assegurar l'assumpció d'objectius de treball i produir un impacte determinat en les persones.
· Incrementar la seguretat i l'autoconfiança en situacions de negociació o coordinació.
· Conèixer els diferents recursos per a una bona expressió verbal, que sigui congruent amb una bona comunicació no verbal.
· Dominar el procés de transmissió d'informació.
· Incrementar l'empatia i la comprensió de les necessitats dels nostres interlocutors
· Aconseguir perdre la por escènica davant de situacions que requereixen parlar o fer presentacions en públic, davant de grups o a equips.
· Reconèixer i autovalorar els dèficits comunicatius per afrontar-los i millorar-los.
· Guanyar impacte en les presentacions d'actes, ponències, reunions, negociacions col·lectives, etc.

Continguts
· Concepte de persuasió i influència. Diferència entre persuadir i influir. Elements bàsics de la persuasió. Tipus de persuasió.
· Preparació de la comunicació persuasiva. Disseny de l'argumentació. Els mapes mentals. Selecció de les eines de suport.
· Seguretat i confiança en un mateix. Fixar l'objectiu de l'acció comunicativa. Planificar la presentació d'arguments. Conèixer el públic o els interlocutors. Tècniques d'activació i relaxació. Estils de pensament per comunicar i negociar. Recursos verbals i no verbals. La veu. Les expressions. Els moviments.
· Les emocions en la comunicació. Les sis emocions bàsiques. De la gestió emocional pròpia fins a la gestió emocional dels altres. Com fer una presentació emocionalment convincent.
Metodologia d'impartició
El 75% de l'acció formativa serà participativa per part dels assistents; es realitzaran activitats que impliquen la posada en escena d'accions comunicatives relacionades amb les necessitats i el context professional dels participants.
Metodologia d'avaluació
Realitzar una comunicació davant la classe sobre un tema pactat o lliure