Vés al contingut
Logo Diputació
LOGO CRAF
Menú principal
  • Recursos i accions
  • Itineraris Formatius
  • Diccionari de competències
  • Recursos i accions
  • Itineraris Formatius
  • Diccionari de competències

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Diccionari de competències
Defensa de les persones consumidores
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició

Identificar, analitzar, definir, planificar i desplegar el conjunt d'actuacions que han de permetre als Serveis Públics de Consum d'àmbit local impulsar i desenvolupar polítiques i programes d'informació, orientació i assessorament per a les persones consumidores; així com la tramitació de queixes, reclamacions i denúncies en l'àmbit de consum i la promoció d'hàbits de consum responsable en la societat, avaluant-ne els resultats i fent-ne propostes de millora.

La competencia implica ...
Les bases teòriques del consum: psicològiques i sociològiques. El marc legal: europeu, nacional, autonòmic. Drets i deures de les persones consumidores i usuàries. Les competències dels diferents nivells d'administració. Els Serveis Públics de Consum dels ens locals: atenció als usuaris del Servei Públic de Consum (recepció, informació, orientació i assessorament), sobre els seus drets i deures i com exercir-los. Tramitació de les queixes, reclamacions i denúncies de les persones consumidores. Educació i formació en consum de les persones consumidores, particularment els col·lectius especialment protegits, sigui per mitjà d'actuacions directes sigui a través dels mitjans de comunicació de titularitat pública. Difusió i col·laboració amb les organitzacions de persones consumidores. La xarxa de serveis de consum i dels sistemes alternatius de resolució de conflictes (mediació i arbitratge). El procediment sancionador de consum. Derivació d'expedients cap a la mediació o cap a l'arbitratge de consum.
Nivells

4 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado

No hi ha recursos disponibles per a aquesta competència

4 Accions formatives del baf

Curs avançat de Mediació de consum
Presencial
60.00 h
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Drets de les persones consumidores (aprenentatge mòbil)
En línia
3.00 h
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Iniciació a la defensa de les persones consumidores en l'àmbit local
Presencial + videoformació + en línia
30.00 h
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Nocions bàsiques de tramitació d'expedients de consum
Presencial + en línia
2.00 h
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum

Direcció de Serveis de Formació

Travessera de les Corts, 135.

Recinte de la Maternitat - Pavelló Mestral (3a planta).

08028 Barcelona | Tel. 934 049 300

Contacte

Accessibilitat

Logo Diputació