Acció formativa del BAF
Com utilitzar les estadístiques del mercat de treball pel suport als serveis d'ocupació a nivell local. ITINERARI: dades, anàlisi i estratègia per a la promoció econòmica i l'ocupació
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Requisits:
· Personal tècnic especialista en desenvolupament econòmic local, promoció econòmica i especialment a qui gestiona serveis i projectes de mercat de treball i ocupació.
Les places són limitades, es reserva l'assignació segons l'ordre de recepció de la inscripció i, si s'escau, es limitarà el nombre màxim per ens local o municipi.
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada:
12.00 h
| Presencial   4.00 h
| Videoformació   5.00 h
| Treball en línia   3.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

Objectiu general:
·
Saber fr l'ús pràctic de dades per a la planificació dels serveis locals i de l'oferta formativa, amb eines que automatitzin processos i facilitin la diagnosi operativa.
Objectius específics:
·
Conèixer les principals fonts d'informació, les variables i els indicadors del mercat de treball rellevants per a l'orientació laboral i la planificació de la formació.
·
Aprendre a obtenir, analitzar i interpretar adequadament la informació.
·
Facilitar eines per a l'aplicació pràctica dels aprenentatges adquirits en un àmbit local concret.

Continguts
· Introducció a les fonts de dades oficials sobre ocupació i atur a escala municipal (Idescat, OTMP, INSS, SOC).
·
Eines per accedir, extreure i organitzar dades en Excl.
·
Construcció 'indicadors bàsics a partir de dades municipls.
·
Automatització'informes d'indicadors locals (amb taules, gràfics i quadres de seguiment).
·
Interpretació dels indicadors per a la planificació de serveis i programs.
·
Pràctica individual amb dades del propi municipi.
Metodologia d'impartició
· Curs 100% pràctic orientat a resultats.
Sessions en directe a través de Zoom amb exercicis guiats.
Espai de treball a'aula virtual amb tutorials, recursos i eines descarregables.
Elaboració 'un exercici final aplicat al municipi del participant (fitxa, quadre o informe bàsic).
Metodologia d'avaluació
Acreditació d'aprofitament amb connexió del 100% de les hores amb la càmera activada, nom de qui participa i ens local de la persona autoritzada, qualificació d'exercicis i/o treball d'APTE/A i fet el qüestionari d'avaluació. Només s'acredita l'aprofitament.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Plans d'actuació per al desenvolupament empresarial
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Projectes de mercat de treball i ocupació
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Projectes estratègics de desenvolupament econòmic local