Vídeo que explica què és logística, perquè és important i perquè s'ha d'assessorar a les empreses, quins són els processos claus de la logística i finalment fa un resum i conclusions finals.
Definició
Analitzar, planificar i definir el conjunt de plans d'actuació (programes, projectes i serveis) que han de facilitar el suport directe a la creació, consolidació, creixement o replantejament d'empreses, així com promoure un entorn més favorable al seu desenvolupament i competitivitat, avaluant els seus resultats.
La competencia implica ...
Nivells


El vídeo recull els 5 grans àmbits de la Transformació Digital a les empreses i els 3 passos per assessorar-les en transformació digital, explicat per en Xavier Gallardo, expert en transformació digital, Director de Novatec Advisors i Director del del Máster en Direcció d'Empresas Industrials de la Universitat Autònoma de Barcelona (EUSS-UAB)

· Reflexionar sobre la capacitat de relacionar-se amb l'entorn, en concret, amb persones emprenedores i empreses
· Prendre consciència de quines són les actituds relacionals necessàries per atendre adequadament a persones emprenedores i empreses i entrenar-les en un context similar al lloc de treball
· Realitzar un pla de millora de les actituds relacionals per poder-ho aplicar a les tasques d'assessorament a persones emprenedores i empreses

· Donar a conèixer al personal tècnic que assessora projectes empresarials les oportunitats que pot tenir l'IA.
· Dotar-los d'exemples i casos reals d'empreses que han implementat eines d'IA

.-Conèixer quines són les tecnologies de la Transformació Digital.
.-Identificar les necessitats i els reptes per l'aplicació d'una tecnologia concreta.
.-Saber resoldre consultes sobre les qüestions estratègiques de la Transformació Digital en el marc de l'assessorament a una empresa o una persona emprenedora.

Facilitar els coneixements relatius als aspectes fiscals de les empreses i del treball autònom.

Facilitar els coneixements relatius als aspectes laborals de les empreses i del treball autònom.

Facilitar els coneixements relatius als aspectes mercantils de les empreses i del treball autònom.

Facilitar els coneixements relatius als aspectes mercantils, fiscals i laborals de les empreses i del treball autònom.

Aprendre a acompanyar en l'elaboració d'un bon estudi de mercat.
Conèixer els sistemes de recollida de dades i anàlisi.
Saber com acompanyar en la presa de decisions.

· Descobrir les eines (software) de la IA generativa per aplicar a processos de generació de continguts: textos, imatges o vídeos.
· Augmentar l'eficiència i la productivitat mitjançant l'automatització de tasques.
· Optimitzar els processos d'atenció als emprenedors i empresaris.
· Adquirir les habilitats digitals de les eines de la IA generativa per poder transmetre aquests coneixements a les empreses o emprenedors.
- Facilitar l'anàlisi de dades.
· Facilitar la innovació i la creativitat amb l'ús de la IA generativa.

· Proporcionar coneixements i eines que facilitin l'apropament i la col·laboració del personal tècnic dels Centres Locals de Serveis a les Empreses, amb les empreses del seu territori i ajudar a millorar les seves habilitats comunicatives per afavorir aquesta relació.

Capacitar, estimular i acompanyar als responsables dels Centres Locals de Serveis a les Empreses de la província de Barcelona a fer un pas endavant cap a la incorporació de l'avaluació en els seus programes i serveis.

· Conèixer la importància de com ser més creatius per poder assessorar i ajudar a la creació d'empreses i/o productes o projectes innovadors.
· Estimular el pensament creatiu a través de facilitar nous coneixements i tècniques i amb l'experimentació.

Donar un marc conceptual i metodològic al personal tècnic per tal que puguin assessorar en creixement i consolidació empresarial.

.Conèixer i entrenar la metodologia Design Thinking: els seus principis, les eines i les habilitats relacionades.
.Saber com traslladar i aplicar aquests principis, eines i habilitats per assessorar projectes emprenedors amb més solidesa i més potencial per a innovar.
.Comprendre millor la persona emprenedora quan participa en un procés d'assessorament, i així identificar vies per innovar i per assessorar encara millor.

·Dotar el personal tècnic que vulgui impulsar projectes d'economia circular de coneixements teòrics i pràctics actualitzats sobre el model d'economia circular i com implementar-lo en projectes amb les empreses del seu territori, entenent-ho com a factor de competitivitat per a les empreses.

. Donar a conèixer el servei Nexus, les seves prestacions, potencialitats no explotades i la seva metodologia de funcionament.
. Aprofundir sobre les diferents fonts d'informació empresarial relatives a la creació, consolidació i creixement d'empreses.

Millorar els serveis d'acompanyament i assessorament dels Punts d'Atenció a l'emprenedoria (PAE).

Que el personal tècnic dels PAE disposin d'una formació fiscal bàsica per constituir determinades formes jurídiques.

· Saber què fer abans de buscar finançament.
· Conèixer les diferents opcions i mecanismes de finançament i saber combinar-les segons la necessitat de cada emprenedor i la singularitat de cada projecte.
· Saber presentar la sol·licitud de finançament.

· Conèixer el marc normatiu de l'e-commerce i del màrqueting digital.
- Aprendre la importància de la marca personal en el món online i de quines maneres treballar-la
· Informar sobre el disseny, les funcionalitats, els idiomes i altres complements en la creació d'una pàgina web
· Prendre consciència del valor que tenen les xarxes socials, actualment, en la difusió dels productes o serveis de qualsevol empresa.

· Adquirir coneixements per a l'elaboració de la justificació dels ajuts econòmics del Servei de Teixit Productiu.

Proporcionar coneixements i eines al personal tècnic dels CLSE que facilitin la tasca de sol·licitud dels ajuts econòmics en concurrència competitiva sol·licitats al Servei de Teixit Productiu de la Diputació de Barcelona, afavorint la presentació de projectes amb impacte pel territori i minimitzant possibles incidències.

· Comprendre què és i què implica la petjada de CO2 generada pels processos productius.
· Copsar el context general: emergència climàtica; pes del vector energètic; importància del model productiu industrial dins del model energètic.
· Conèixer les claus de l'impacte ambiental de l'activitat productiva, en especial la petjada de CO2, i les seves palanques de millora.
· Entendre el marc normatiu aplicable a la petjada de CO2.
· Veure els sectors on la petjada de CO2 és més rellevant.
· Saber com assessorar en relació a la petjada de CO2.

Conèixer eines i canals tecnològics per arribar a les empreses del territori establint mètodes de comunicació eficaços pel públic objectiu.
Aprendre a utilitzar eines per crear dissenys en format gràfic o vídeo per poder difondre de forma atractiva serveis o activitats.
Conèixer mètodes i procediments aplicables a WhatsApp Business, xarxes socials i email màrqueting perquè els continguts arribin a l'audiència desitjada.

Conèixer les principals característiques de la nova Llei de les APEU 15/2020 i de la seva implementació en un PAE.
Exposar i reflexionar sobre els condicionants més importants que poden incidir en el procés d'implementació d'una APEU en un PAE.
Informar de les fases, documentació i procés necessari per validar i posar en marxar un APEU en un PAE.

· Conèixer què és i què implica la logística.
· Conèixer les claus d'una operació logística i les seves palanques de millora.
· Conèixer els sectors on la gestió d'operativa i logística és més rellevant pel desenvolupament del negoci.
· Saber com assessorar en relació als serveis logístics i els diferents canals de distribució.
· Saber com la logística ens pot fer més competitius, i quin impacte te en la sostenibilitat.

· Aprendre a aplicar metodologies àgils (Lean Startup i Mètode FOCUS) a l'assessorar persones emprenedores i veure l'eficiència i agilitat que aporten aquestes metodologies.
· Comprendre el concepte d'MVP (Producte Mínim Viable) i adquirir tècniques per al prototipatge i validació.
· Conèixer a fons l'eina "Model de Negoci SCOPE" per assessorar.

. Oferir a les persones participants les novetats fiscals i laborals per dur a terme la tasca d'assessorament a persones emprenedores i empreses amb major rigor.
. Facilitar els coneixements relatius a les novetats respecte als aspectes fiscals i laborals de les empreses i del treball autònom.

. Facilitar els coneixements econòmics i financers relatius als processos de creació, consolidació i creixement empresarial.

· Conèixer i comprendre les polítiques de suport al teixit productiu en el marc de les polítiques de desenvolupament local.
· Conèixer i comprendre el catàleg de serveis dels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE).
· Conèixer el perfils dels usuaris dels CLSE i comprendre la seva realitat, necessitats i expectatives.
· Conèixer i comprendre les caracteristiques bàsiques dels CLSE de la província de Barcelona.
· Conèixer i comprendre les funcions del personal tècnicdels CLSE i les competències necessàries per desenvolupar-les de manera efectiva.
· Conèixer l'oferta de serveis i recursos que la Diputació posa a disposició dels CLSE, les seves característiques, requisits i canals per sol·licitar-los.

Conèixer que és transició energètica i com acompanyar a les empreses del territori.