· Conèixer i aplicar els conceptes d'equilibris econòmics.
· Ser capaç de vincular els controls legals amb els conceptes d'equilibri econòmic i financer.
Definició
Planificar i fer seguiment del pressupost a l'Administració local, elaborant l’avantprojecte del pressupost municipal, les seves posteriors modificacions per tal de mantenir un control i fiscalització de les despeses i ingressos municipals, així com de la gestió pressupostària de la corporació.
La competencia implica ...
Fases d'execució de la gestió del pressupost.
Principals conceptes derivats de la gestió pressupostària: aprovació del pressupost, modificacions de crèdits, execució, liquidació i control.
Estabilitat pressupostària i controls derivats de la legislació vigent.
Nivells
Operar amb el mòdul d'elaboració del pressupost de Sicalwin i ser capaç d'elaborar el pressupost i introduir-lo al programari comptable.
· Identificar el processos de gestió de la despesa i els ingressos per tal d'optimitzar la gestió en ens locals menors de 5000 hab.
· Conèixer com aplicar la gestió de la despesa i els ingressos amb les eines SeTDIBA.
· Realitzar amb eficàcia la tramitació dels expedients de subvencions a l'administració local.
· Definir i aplicar la normativa actual que regula el règim de subvencions que concedeixen les entitats locals.
· Adquirir coneixements detallats de la qüestions relacionades amb els procediments de justificació, comprovació i gestió pressupostària de subvencions.
· Conèixer la normativa de subvencions i les avantatges i beneficis referent a criteris socials amb perspectiva de gènere.
· Conèixer el pressupost com a eina de gestió econòmica d'un ens local.
· Diferenciar les fases del pressupost: planificació, pressupostació, execució i liquidació.
· Conèixer les possibles modificacions en les previsions pressupostàries.
Conèixer i aplicar els conceptes d'estabilitat pressupostària i els controls derivats de la Llei Orgànica 2/2012 del pressupost inicial en les entitats locals.