Acció formativa del BAF
El cicle del mandat polític en els ajuntaments i la participació ciutadana
Àmbit promotor de la formació:
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Requisits:
Conèixer els conceptes bàsics i tenir experiència en les pràctiques relacionades amb el món de la participació ciutadana. S'acceptaran màxim dos participants per ens local.
Modalitat:
curs
Canal:
Durada:
15.00 h
| Presencial   15.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim
| Màxim
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

• Saber quines són les eines de gestió estratègica de les diferents etapes del mandat (des de la presa de possessió fins a les eleccions següents) i quines són les dinàmiques de participació que cal desenvolupar en cada etapa.

Continguts
1. Les etapes del mandat polític: la concreció i la projecció del projecte inicial de govern. L’impuls de prioritats del mandat i l’ajust del projecte de govern i tancament. Quines són les característiques de les diferents etapes i el rol dels equips directius (polítics i tècnics) al llarg del mandat.
2. La participació i la interacció amb l’entorn durant el mandat polític: tècniques i estils d’interacció amb l’entorn segons el tema a tractar i l’etapa del mandat. Dinàmiques i errors freqüents.
3. Eines per a la gestió estratègica participativa del cicle del mandat des de l’Ajuntament. Construcció, planificació i comunicació de l’agenda de prioritats: el pla de Govern i eines derivades. La comunicació institucional al llarg del mandat. Pressupostos estratègics amb una vessant participativa. Seguiment de les prioritats i la monitorització ciutadana dels resultats.
4. Exercicis pràctics de simulació i aplicació de la formació.
Metodologia d'impartició
Teòrica i pràctica amb simulacions i dinàmiques grupals