· Conèixer els conceptes bàsics que conformen el rebut de salari i els documents de cotització.
· Identificar els diferents tipus de personal al servei dels ens locals i conèixer les particularitats de retribució i cotització de cada col·lectiu.
· Identificar els instruments de regulació de condicions de treball, de planificació, ordenació i gestió dels recursos humans i saber com determinen les seves retribucions i deduccions.
· Conèixer les obligacions i responsabilitats dels empresaris en relació a la nòmina i la protecció de dades, la LISOS i el Registre Salarial.
· Identificar el marc normatiu i les institucions de referència per a la gestió d'administració de personal.
Definició
Gestionar, d'acord amb la normativa interna i externa, el conjunt de les actuacions que es deriven de la relació jurídica existent entre la corporació i el personal al seu servei: situacions administratives, nomenaments, contractacions, retribucions, règim de previsió, gestió de temps, incidències en la jornada i altres de relacionades.
La competencia implica ...
Tramitació administrativa dels processos de formació, desenvolupament, compensació i beneficis dels treballadors.
Documentació relativa al procés de contractació, variacions de la situació laboral i acabament de contracte, identificant i aplicant la normativa laboral en vigor.
Elaboració de la documentació corresponent al pagament de retribucions del personal, de cotització a la Seguretat Social i impostos inherents, reconeixent i aplicant la normativa en vigor.
Documentació relativa a les incidències derivades de l’activitat laboral dels treballadors, a partir de les normes establertes.
Nivells
· Saber fer l'emmarcament correcte a la seguretat social dels diferents tipus d'empleats.
· Saber formalitzar la vinculació contractual en cada cas.
· Saber fer el càlcul de la nòmina, cotització i tributació del personal al servei de l'ens local, d'acord amb les especialitats de cada col·lectiu en una situació sense incidències.
· Saber gestionar les incidències relacionades amb la incorporació al lloc.
· Saber gestionar les incidències en el decurs de la prestació.
· Saber gestionar les incidències que afecten en la finalització de la relació.
· Saber gestionar la situació de la IT i de la IP des de la perspectiva de l'ens local (durada, recaiguda, pròrrogues, extinció, control de la prestació, afectació a les substitucions, vacants, reserva de lloc, reingrés, etc).
· Conèixer els recursos i eines que ofereix la CORH, des de la seva vessant virtual, i aprendre a navegar per la seva plana web amb la màxima eficàcia.
· Conèixer les novetats i els aspectes crítics del sistema legal d'incompatibilitats del personal al servei dels Ajuntaments.
· Conèixer les pautes per elaborar i implantar un protocol de gestió de conflictes i prevenció de l'assetjament psicològic.
· Conèixer les eines per gestionar els casos en els que sigui d'aplicació el protocol i desactivar els conflictes.
· Facilitar el coneixement de la normativa estatal aplicable al personal al servei de les administracions públiques, diferenciant els règims normatius en funció de les diferents classes de personal.
· Enfortir el caràcter relacional de la xarxaCORH i promoure el sentiment de pertinença i confiança per compartir informació i crear eines de treball de forma compartida.
· Tractar continguts i temes d'especial interès i rellevància per als professionals que conformen la xarxaCORH.
· Formar i capacitar els membres de l'espai presencial de la CORH en competències i habilitats d'utilitat per al millor desenvolupament de les seves responsabilitats.
· Coneixer l'actualitat normativa i jurisprudencial en matèria de permisos.
· Conèixer les novetats i els aspectes crítics del procés de selecció: la importància de la definició dels instruments de personal plantilla i RLT.
· Conèixer a nivell pràctic els aspectes essencials de negociació de mesa general comuna i adhesió acord comú de condicions.
· Comprendre la importància de les dades per a la presa de decisions.
· Conèixer d'una manera aplicada com utilitzar l'espai de dades retributives tant el propi de l'ajuntament com el de les dades globals agregades.
· Saber com extreure tota la informació sobre retribucions, edat o gènere de les plantilles que pugui servir per a la presa de decisions.