· Reforçar la consciència del rol del personal auxiliar com a figura clau d'acollida i acompanyament en el dia a dia dels equipaments de proximitat, tot posant en valor el seu paper en la relació amb la ciutadania i l'entorn.
· Millorar les competències en l'acollida i atenció al públic, amb eines per afrontar situacions quotidianes des d¿una actitud respectuosa, oberta i orientada al servei públic.
· Sensibilitzar sobre el valor social i comunitari dels equipaments, per fomentar una actitud proactiva i col·laboradora en la construcció d'espais inclusius, accessibles i arrelats al territori.
· Afavorir una mirada empàtica i respectuosa envers la diversitat, contribuint a generar entorns segurs i amables per a totes les persones que fan ús dels espais.
· Promoure l'autoconfiança i la corresponsabilitat dels professionals auxiliars en la cura dels espais, l'acollida i l¿acompanyament de les persones i el bon funcionament de les activitats que s'hi desenvolupen.
· 2. Relació, atenció i proximitat amb la ciutadania.
| Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
|---|---|---|---|
| Subaltern | Transversal | Conserge equipament | Desenvolupament de rols transversals |
| Suport administratiu | Transversal | Gestor atenció ciutadana | Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana |
| Suport operatiu | Serveis de benestar social | Monitor centre obert | Programes d'intervenció social comunitària |
| Suport operatiu | Transversal | Auxiliar suport | Desenvolupament de rols transversals |
| Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Animador sociocultural | Programes d'intervenció social comunitària |
| Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat | Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana |