Vés al contingut
Logo Diputació
LOGO CRAF
Menú principal
  • Recursos i accions
  • Itineraris Formatius
  • Diccionari de competències
  • Recursos i accions
  • Itineraris Formatius
  • Diccionari de competències

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Diccionari de competències
Comunicació estratègica
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició

Gestionar la informació i impulsar la imatge corporativa, tant internament com externa, seleccionant el mitjà, el canal i les formes d'estil de comunicació. Proposar, impulsar i executar el pla de comunicació corporativa interna i externa de forma coherent amb el missatge i el pla estratègic de la corporació.

La competencia implica ...
Elaboració del manual d'estil i formats corporatius per a la comunicació i divulgació de programes i projectes.
Establiment de procediments i circuits de comunicació interna.
Seguiment i control de l'aplicació dels criteris corporatius en les diferents accions de comunicació (exposicions, congressos, etc.).
Ús de sistemes d'avaluació de l'eficiència i eficàcia dels sistemes, procediments i tècniques d'informació utilitzats (ús d'índexs i d'indicadors de seguiment, anàlisi de la satisfacció dels usuaris, etc.).
Selecció de la informació corporativa a oferir i del sistema i modalitat més adient per difondre-la (publicació interna o externa, portaveus i emissors, moment i lloc de la comunicació, etc.), tenint una visió àmplia de la finalitat de la comunicació, les característiques del context i dels destinataris, l'impacte i les repercussions del missatge, etc.
Valoració de l'estratègia (selecció del mitjà, destinataris, moment, etc.) que cal seguir en funció de les qüestions a tractar (emergència, alta importància, etc.) i de l'impacte sobre la imatge i el prestigi de la corporació.
Nivells

15 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado

1 Recursos formatius

Ús professional de les xarxes socials: pla de comunicació 2.0 i guia d'usos
Comunicació i màrqueting corporatiu
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació

14 Accions formatives del baf

Canva aplicat a la comunicació municipal
Presencial
6.00 h
Gabinet de Comunicació
Com abordar la comunicació dels Plans Locals de Salut de manera efectiva
Presencial
10.00 h
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Com gestionar una crisi comunicativa des del meu municipi
Videoformació
6.00 h
Gabinet de Comunicació
Com resolem una crisi de manera eficaç
Videoformació
6.00 h
Gabinet de Comunicació
Comunicació estratègica des de la biblioteca pública
Videoformació + en línia
22.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Crisi de desinformació al món local
Videoformació
4.00 h
Gabinet de Comunicació
El Community manager a l'administració pública
Videoformació + en línia
16.00 h
Gabinet de Comunicació
El nou ecosistema per a la comunicació digital dels ajuntaments
Videoformació
9.00 h
Gabinet de Comunicació
L'experiència d'usuari a les biblioteques: noves estratègies de comunicació
Presencial
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Principals tendències a les Xarxes Socials el 2025
Videoformació
4.00 h
Gabinet de Comunicació
Producció de vídeos amb el mòbil: del rodatge a l'edició amb apps gratuïtes 
Videoformació
8.00 h
Gabinet de Comunicació
Recursos de comunicació per a ajuntaments petits
Videoformació
6.00 h
Gabinet de Comunicació
Transparència real: comunicació i bona governança
Videoformació
6.00 h
Gabinet de Comunicació
Vídeo storytelling amb el mòbil per a les teves xarxes socials
Videoformació
8.00 h
Gabinet de Comunicació

Direcció de Serveis de Formació

Travessera de les Corts, 135.

Recinte de la Maternitat - Pavelló Mestral (3a planta).

08028 Barcelona | Tel. 934 049 300

Contacte

Accessibilitat

Logo Diputació