Comunicació estratègica
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Gestionar la informació i impulsar la imatge corporativa, tant internament com externa, seleccionant el mitjà, el canal i les formes d'estil de comunicació. Proposar, impulsar i executar el pla de comunicació corporativa interna i externa de forma coherent amb el missatge i el pla estratègic de la corporació.
La competencia implica ...
Elaboració del manual d'estil i formats corporatius per a la comunicació i divulgació de programes i projectes.
Establiment de procediments i circuits de comunicació interna.
Seguiment i control de l'aplicació dels criteris corporatius en les diferents accions de comunicació (exposicions, congressos, etc.).
Ús de sistemes d'avaluació de l'eficiència i eficàcia dels sistemes, procediments i tècniques d'informació utilitzats (ús d'índexs i d'indicadors de seguiment, anàlisi de la satisfacció dels usuaris, etc.).
Selecció de la informació corporativa a oferir i del sistema i modalitat més adient per difondre-la (publicació interna o externa, portaveus i emissors, moment i lloc de la comunicació, etc.), tenint una visió àmplia de la finalitat de la comunicació, les característiques del context i dels destinataris, l'impacte i les repercussions del missatge, etc.
Valoració de l'estratègia (selecció del mitjà, destinataris, moment, etc.) que cal seguir en funció de les qüestions a tractar (emergència, alta importància, etc.) i de l'impacte sobre la imatge i el prestigi de la corporació.
Establiment de procediments i circuits de comunicació interna.
Seguiment i control de l'aplicació dels criteris corporatius en les diferents accions de comunicació (exposicions, congressos, etc.).
Ús de sistemes d'avaluació de l'eficiència i eficàcia dels sistemes, procediments i tècniques d'informació utilitzats (ús d'índexs i d'indicadors de seguiment, anàlisi de la satisfacció dels usuaris, etc.).
Selecció de la informació corporativa a oferir i del sistema i modalitat més adient per difondre-la (publicació interna o externa, portaveus i emissors, moment i lloc de la comunicació, etc.), tenint una visió àmplia de la finalitat de la comunicació, les característiques del context i dels destinataris, l'impacte i les repercussions del missatge, etc.
Valoració de l'estratègia (selecció del mitjà, destinataris, moment, etc.) que cal seguir en funció de les qüestions a tractar (emergència, alta importància, etc.) i de l'impacte sobre la imatge i el prestigi de la corporació.
Nivells
1 Recursos formatius
Comunicació i màrqueting corporatiu
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
14 Accions formatives del baf
Presencial
10.00 h
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Videoformació
6.00 h
Gabinet de Comunicació
Videoformació + en línia
22.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació + en línia
16.00 h
Gabinet de Comunicació
Videoformació
9.00 h
Gabinet de Comunicació
Presencial
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació
8.00 h
Gabinet de Comunicació
Videoformació
8.00 h
Gabinet de Comunicació