Desenvolupament de persones i equips

17 recursos i/o accions formatives relacionades

Recurs

Els Entorns Personals d'Aprenentatge (EPA) sorgeixen com a metodologia per aprendre de manera informal, contínua i col·laborativa. El document presenta les característiques generals que ha de tenir un bon EPA i presenta diverses eines digitals que poden contribuir a crear aquest entorn i fer-lo operatiu a les nostres necessitats.
Autoria: María José Parra Rocha
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Agrupació
Eines i recursos per a l'aprenentatge
Recurs

Una de les responsabilitats més complexes que existeixen a l’àmbit laboral és la conducció d’equips humans. Dirigir i desenvolupar equips és molt difícil. Són moltes les habilitats i els coneixements necessaris per tenir èxit en aquesta missió.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
El comandament en el procés de formació i desenvolupament dels seus col·laboradors
Recurs

Òscar Dalmau, apassionat de la creativitat i la innovació en l'aprenentatge corporatiu, ens parla sobre l'evolució, altres models i pràctiques innovadores de la formació a l'aprenentatge en les organitzacions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Audiovisual
Agrupació
Formació
Recurs

El recurs formatiu que teniu a les mans pretén ser una guia explicativa de cadascuna de les competències professionals definides en el Diccionari de competències per al desenvolupament professional dels empleats/des dels ens locals, entés com un instrument tècnic dins del model de formació impulsat per la Direcció de Serveis de Formació (DSF). Esperem que us serveixi per comprendre-les millor i per reflexionar sobre la vostra pràctica diària i sobre els aspectes on podeu incidir cap a la millora i creixement professional.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Formació per competències
Recurs

El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
Autoria: Sònia Flotats Abejón
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Gestió emocional
Resource new until
Nou
Recurs

La comunicació és un element clau en el procés de socialització de les persones, alhora que un procés complicat i ple de dificultats de diversa índole. És habitual, doncs, que sorgeixin conflictes i malentesos en les nostres relacions.
Amb les eines que ens ofereix la Comunicació No Violenta es preten aprendre a comunicar-nos de manera efectiva i afectiva i tractar de resoldre tot tipus de conflicte sense violència ni coacció.
Autoria: Carme Pujol Serrano
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Agrupació
Gestió emocional
Recurs

La Comunicació No Violenta (CNV) és una tècnica que busca generar espais de qualitat perquè dues persones expressin les seves necessitats de forma honesta i constructiva. Ens ho explica la Carme Pujol en aquest vídeo.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Audiovisual
Agrupació
Gestió emocional
Recurs

Aquest material et permetrà reflexionar sobre les diverses motivacions que mouen a les persones i els equips de treball i conèixer l'estructura dels models de cooperació i competència per crear equips de treball.

Manual
Format
Material descarregable
Material en línia
Agrupació
Motivació d'equips
Recurs

Aquest material t'oferirà pautes per fer un seguiment precís i exhausitiu de les tasques delegades, de manera que el resultat final sigui el desitjat.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Tècniques de delegació
Recurs

Aquest material t'ajudarà a desenvolupar habilitats per a delegar de manera eficaç i afavorir la motivació i la implicació de les persones que integren els equips de treball. Entre d'altres aspectes treballaràs la importància de no improvisar, d'entendre i gestionar els aspectes previs a una correcta delegació, preparar alternatives, etc.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Tècniques de delegació
Acció formativa

- Reconèixer i comprendre les possibilitats digitals per actualitzar-se professionalment tant personalment com l'equip de col.laboradors.
- Conèixer com fusionar els principals elements i aplicacions que s'utilitzen freqüentment a Internet per part de l'equip de col.laboradors en un únic entorn personal d'aprenentatge.

Presencial
Durada
6 h
Acció formativa

- Conèixer els conceptes bàsics de la gamificació.
- Entendre les potencialitats de la tècnica de la gamificació.
- Conèixer diversos casos d’èxit.
- Experimentar la gamificació a la vegada que s’utilitza.

En línia
Durada
1 h
Acció formativa

Analitzar i aplicar els elements relatius als rols, estils i competències directives.

Videoformació
Durada
16 h
Acció formativa

Reconèixer quins són els principals obstacles que interfereixen en una bona comunicació amb un mateix i cap als altres.
Millorar la seva comunicació potenciant l’assertivitat i l’empatia i atenent als sentiments i necessitats
de cadascú.
Utilitzar el procés de la Comunicació NoViolenta en la seva vida quotidiana

Videoformació amb aula virtual
Durada
14 h
Acció formativa

Conèixer els elements de motivació individuals a la feina
Conèixer els elements de motivació dels equips de treball
Analitzar i avaluar l’eficàcia de les diferents estratègies de motivació
Aplicar les estratègies de motivació al seu equip de treball.

Videoformació amb aula virtual
Durada
14 h
Acció formativa

- Conèixer els elements de motivació individuals a la feina.
- Conèixer i investigar els elements de motivació dels equips de treball.
- Analitzar i avaluar l’eficàcia de les diferents estratègies de motivació.
- Entrenar-se en l’aplicació de les estratègies de motivació

Presencial amb suport virtual
Durada
20 h
Acció formativa

1. Saber identificar les potencialitats i les necessitats de desenvolupamet dels col·laboradors.
1.1. Identificar les fortaleses i debilitats dels membres del seu equip.
1.2. Afavorir la interacció dels membres del seu equip per facilitar l’intercanvi de coneixements, maneres de fer, experiència.
2. Comprendre la necessitat d'actuar com a tutor i coach.
2.1. Aprofitar les reunions de l’equip per orientar el seu treball i plantejar reptes individuals i col·lectius.
2.2. Mostrar-se proper i col·laborador per donar suport i potenciar el desenvolupament de l’equip.
3. Conèixer els principis de l'aprenentatge adult i del desenvolupament de competències professionals.
3.1. Afavorir l’aprenentatg dels col·laboradors tenint en compte els principis pedagògics.
3.2. Fer servir els nivells de desenvolupament competencial per valorar els seus col·laboradors.

Videoformació i en línia
Durada
10 h