· Aprendre a redactar textos per a la comunicació de continguts en l'àmbit dels museus.
· Oferir pautes i criteris sobre l'ús del llenguatge per a una comunicació clara, accessible i coherent.
· Aprendre a transmetre els continguts amb major efectivitat atenent les necessitats de tots els públics.
Definició
Resultat de causar un determinat impacte, convèncer i influir en els altres, per tal de guanyar opinions, decisions i actuacions necessàries per assolir els objectius de treball assignats, actuant sempre amb respecte pels principis ètics i els valors de la professió i de la funció pública.
La competencia implica ...
Comprendre el comportament humà: calcular anticipadament l'impacte de les paraules i les accions d'un mateix. Dominar els elements comunicatius, verbals i no verbals, que es produeixen en una situació comunicativa i relacional.
Actituds que afavoreixen la persuasió i la influència: flexibilitat i adaptabilitat, energia i tenacitat.
Elements clau en la persuasió directa: dades, argumentacions i exposicions. Presentació de la informació, eines de visualització i infografies.
Estratègia persuasiva.
Autocontrol emocional i capacitat empàtica.
Tècniques de negociació. Tècniques de presentacions orals. Parlar en públic. Oratòria.
La xarxa professional de contactes com element d'influència.
Nivells
· Fa que les persones comprenguin les característiques principals d'un projecte.
· Utilitza correctament els elements d'imatge corporativa.
· Identifica clarament els arguments de dues parts en conflicte.
· Prepara documentació bàsica per abordar un contacte amb un proveïdor, la resolució d'un cas, una entrevista, etc., de poc impacte.
· Realitza presentacions o defenses sòlides basades en dades, documentació, antecedents, etc., que ha analitzat curosament.
· Adapta les seves argumentacions als interessos i les motivacions del seu interlocutor, i en sap interpretar correctament les reaccions a la seva actuació.
· Es prepara amb antelació diferents tipus de respostes davant de les possibles dificultats o reaccions que preveu que tindrà el seu interlocutor respecte de les seves argumentacions.
· Aborda amb èxit (amb rapidesa i baixa conflictivitat) la remodelació organitzativa dels serveis i equips d'una gerència o gran àrea de l'ajuntament, quan aquesta té impacte en el conjunt dels processos de treball, la distribució física i l'estatus i responsabilitat de les persones.
· Adapta els objectius i les estratègies en funció dels resultats parcials d'una negociació.
· Arriba a acords de col·laboració (guanyar-guanyar) amb altres institucions o administracions públiques i privades.
· Arriba a consensos beneficiosos per a totes dues parts realitzant concessions i desbloquejant situacions crítiques en negociacions complexes.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Conèixer els tipus de contractes segons la normativa vigent.
· Aprendre els conceptes bàsics i procediment de les licitacions per a serveis reiterats habituals en els museus.
· Promoure les bones pràctiques en tots els processos de gestió i contractació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
·Conèixer materials expositius ecosostenibles.
·Aprendre a dissenyar mòduls reutilitzables.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Oferir un espai de trobada, de reflexió i d'interconnexió amb altres disciplines i àrees de coneixement, d'acció o de creació, no estrictament museístiques, per tal de compartir idees i posar de relleu les interseccions existents entre els diferents àmbits.
Eixamplar la mirada i reflexionar sobre els objectius i les pràctiques que es porten a terme en les institucions patrimonials des d'altres àmbits d'acció amb una visió plural i interdisciplinar.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Oferir un espai de trobada, de reflexió i d'interconnexió amb altres disciplines i àrees de coneixement, d'acció o de creació, no estricament museístiques, per tal de compartir idees i posar de relleu les interseccions existents entre els diferents àmbits.
Eixamplar la mirada i reflexionar sobre els objectius i les pràctiques que es porten a terme en les institucions patrimonials des d'altres àmbits d'acció amb una visió plural i interdisciplinar.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
·Rellegir les col·leccions existents en clau de gènere.
·Programar la recerca i adquisició de fons per garantir una memòria representativa i plural pel que fa al gènere.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Introduir en els tipus de protecció legal del patrimoni cultural a Catalunya, històrics i vigents.
· Conèixer les afectacions de la legislació a escala local pel que fa a competències, obligacions i deures de les administracions, propietaris i ciutadans envers el patrimoni protegit.
· Proporcionar la informació bàsica per conèixer les diferents vies de protecció legal del patrimoni.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Facilitar als professionals dels museus eines i experiències per a poder apropar els continguts del museu als col·lectius amb dificultats cognitives amb especial incís a la discapacitat intel·lectual (DI).
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Conèixer els criteris bàsics per aconseguir una conservació òptima de les col·leccions del museu.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF10045.jpg
· Oferir eines de coneixement sobre el marc legislatiu i competencial, la governança, el context institucional i associatiu i els recursos i programes existents a Catalunya, en matèria de Memòria Democràtica.
· Il·lustrar amb algunes experiències pràctiques dutes a terme per ajuntaments, arxius, museus i entitats al territori, que serveixin d'exemple i de bones pràctiques i que constatin la diversitat i les enormes possibilitats de la programació d'actuacions en matèria de Memòria Democràtica a l'àmbit local.