Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Competències estratègiques de l'Administració local
Definició
Definició del conjunt de plans que ajudi les unitats organitzatives i els equips de treball a assolir els objectius que hagin estat definits en el Pla d'actuació de mandat (PAM) o en altres documents estratègics, tenint en compte les necessitats de la ciutadania, els recursos existents i el marc de gestió pública vigent.
La competencia implica ...
Nivells de planificació estratègica, tàctica i operativa.
Models i sistemes d'organització de les administracions públiques.
Models de qualitat a les administracions locals.
Direcció de projectes.
Models de Responsabilitat Social Corporativa.
Avaluació de serveis i polítiques públiques.
Estudis demogràfics i de prospectiva.
Models de gestió pública (funció pública, pressupostària, etc.).
Models de col·laboració público-privada.
Transparència i dades obertes.
Comunicació estratègica.
Experiències en planificació, organització i avaluació de serveis públics en d'altres organitzacions públiques.
Models i sistemes d'organització de les administracions públiques.
Models de qualitat a les administracions locals.
Direcció de projectes.
Models de Responsabilitat Social Corporativa.
Avaluació de serveis i polítiques públiques.
Estudis demogràfics i de prospectiva.
Models de gestió pública (funció pública, pressupostària, etc.).
Models de col·laboració público-privada.
Transparència i dades obertes.
Comunicació estratègica.
Experiències en planificació, organització i avaluació de serveis públics en d'altres organitzacions públiques.
Nivells
Description
Organitza i planifica a curt termini les tasques i actuacions de la seva unitat o equip de treball per tal d'assolir els objectius fixats, complint amb els terminis i estàndards de quantitat i qualitat que hagin estat definits.
Level
1
Tasks
· Defineix els objectius de treball i els estàndards de qualitat que cal assolir.
· Utilitza sistemes per fer el seguiment de l'activitat de l'equip.
· Organitza el seu equip per tal de minimitzar imprevistos.
· Descriu i valora els processos de treball de l'activitat que desenvolupa el seu equip de treball.
· Organitza l'equip amb atenció al marc de funcions i responsabilitats que cada empleat públic tingui assignat.
· Aplica correctament els conceptes d'urgència i importància en el desplegament de l'activitat de l'equip.
· Utilitza sistemes per fer el seguiment de l'activitat de l'equip.
· Organitza el seu equip per tal de minimitzar imprevistos.
· Descriu i valora els processos de treball de l'activitat que desenvolupa el seu equip de treball.
· Organitza l'equip amb atenció al marc de funcions i responsabilitats que cada empleat públic tingui assignat.
· Aplica correctament els conceptes d'urgència i importància en el desplegament de l'activitat de l'equip.
Description
Planifica els projectes i/o les línies de gestió de la seva unitat o equip a partir dels objectius generals que han estat marcats, definint les prioritats, els objectius, les fases de treball, i els indicadors d'activitat, i assignant de manera eficaç recursos i responsabilitats
Level
2
Tasks
· Utilitza eines específiques (reunions, entrevistes, informes, etc.) per fer un seguiment sistemàtic i una avaluació dels resultats assolits.
· Utilitza un sistema d'indicadors per fer el seguiment (qualitatiu i/o quantitatiu) de la planificació efectuada.
· Defineix les fites que vol aconseguir en l'activitat dels seus equips.
· Proposa accions correctores en cas de desviacions sobre la planificació inicial.
· Revisa els processos i mètodes de treball d'equips o unitats administratives per assolir els objectius previstos.
· Integra la planificació de diferents projectes o àmbits de gestió.
· Utilitza un sistema d'indicadors per fer el seguiment (qualitatiu i/o quantitatiu) de la planificació efectuada.
· Defineix les fites que vol aconseguir en l'activitat dels seus equips.
· Proposa accions correctores en cas de desviacions sobre la planificació inicial.
· Revisa els processos i mètodes de treball d'equips o unitats administratives per assolir els objectius previstos.
· Integra la planificació de diferents projectes o àmbits de gestió.
Description
Defineix plans, a partir dels objectius estratègics. Defineix l'estat i evolució de l'àmbit sectorial, la cultura i les possibilitats organitzatives, tot dimensionant els recursos necessaris, els terminis i les prioritats en la seva execució.
Level
3
Tasks
· Defineix els objectius que les seves unitats o els equips de treball han d'assolir.
· Implanta i fa servir un sistema de quadre de comandament integral de la seva unitat organitzativa; així com altres sistemes per organitzar i controlar la informació.
· Revisa el model organitzatiu i de responsabilitats de la seva àrea de responsabilitat, etc., per arribar als objectius previstos.
· Dirigeix correctament la coordinació de projectes complexos i interdependents.
· Implanta i fa servir un sistema de quadre de comandament integral de la seva unitat organitzativa; així com altres sistemes per organitzar i controlar la informació.
· Revisa el model organitzatiu i de responsabilitats de la seva àrea de responsabilitat, etc., per arribar als objectius previstos.
· Dirigeix correctament la coordinació de projectes complexos i interdependents.
Description
Realitza la planificació estratègica de l'àrea o de l'organització definint tant les línies estratègiques d'actuació orientades a prestar serveis a la ciutadania com les que resten orientades a la millora interna de l'organització.
Level
4
Tasks
· Planifica a llarg termini integrant informació de l'entorn municipal i de la ciutadania, dades de l'evolució d'àmbits sectorials i de la pròpia administració local i té en compte les tendències pel que fa a la seva evolució.
· Defineix i impulsa nous models de gestió i organització per millorar, de manera perdurable, els resultats globals o d'una àrea/gerència, que representin un reconeixement extern de la pròpia organització.
· Fa que l'organització participi en fòrums institucionals sobre models de gestió, cercles de qualitat interadministrativa, etc.
· Revisa el disseny organitzatiu: crea, redefineix o anul·la el marc de responsabilitats de serveis, àrees o departaments.
· Defineix i impulsa nous models de gestió i organització per millorar, de manera perdurable, els resultats globals o d'una àrea/gerència, que representin un reconeixement extern de la pròpia organització.
· Fa que l'organització participi en fòrums institucionals sobre models de gestió, cercles de qualitat interadministrativa, etc.
· Revisa el disseny organitzatiu: crea, redefineix o anul·la el marc de responsabilitats de serveis, àrees o departaments.
83 Recursos formatius
Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Projectes
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Competència digital. Eines digitals
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Competència digital. Eines digitals
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Competència digital. Eines digitals
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Competència digital. Eines digitals
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Competència digital. Eines digitals
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Competència digital. Eines digitals
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Recursos humans i organització
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Agenda 2030 i els ODS
Material en línia
Servei d'Agenda 2030
Activitats
Material en línia
Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
Habitatge
Material en línia
Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
Igualtat i polítiques de gènere
Material en línia
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Unió europea i estratègia internacional
Material en línia
Direcció de Relacions Internacionals
Urbanisme
Material en línia
Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
Participació ciutadana
Material en línia
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Cooperació al desenvolupament
Material en línia
Direcció de Relacions Internacionals
Bon govern, ètica i transparència
Material en línia
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Convivència, diversitat i cicle de vida
Material en línia
Servei de Convivència, Diversitat, Infància i Persones Grans
Promoció econòmica
Material en línia
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Protecció civil
Material en línia
Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
Salut pública
Material en línia
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Seguretat ciutadana
Material en línia
Gabinet de Prevenció i Seguretat
Padró d'habitants
Material en línia
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Recursos humans i organització
Material en línia
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Seguretat i salut laboral
Material en línia
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Econòmica
Material en línia
Servei d'Assistència Economicofinancera
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Recursos humans i organització
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Comunicació i màrqueting corporatiu
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Recursos humans i organització
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Competència digital. Eines digitals
PDF
Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Comunicació interpersonal
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
48 Accions formatives del baf
Videoformació + en línia
12.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
10.00 h
Servei d'Agenda 2030
Videoformació
9.00 h
Servei d'Agenda 2030
Presencial
15.00 h
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Videoformació + en línia
23.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial + en línia
23.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial + videoformació
6.00 h
Direcció de Relacions Internacionals
Presencial
16.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació + en línia
16.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
16.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació + en línia
16.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
8.00 h
Direcció de Relacions Internacionals
Presencial
18.00 h
Gabinet de Prevenció i Seguretat
En línia
1.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
4.00 h
Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
Videoformació
1.50 h
Direcció de Relacions Internacionals
Presencial
15.00 h
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Presencial
8.00 h
Direcció de Relacions Internacionals
Presencial + videoformació
8.00 h
Direcció de Relacions Internacionals
Videoformació
6.00 h
Direcció de Relacions Internacionals
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Píndola d'assetjament sexual, per raó de sexe, identitat i/o d'orientació sexual a l'àmbit municipal
Presencial
4.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Píndola d'assetjament sexual, per raó de sexe, identitat i/o d'orientació sexual a l'àmbit municipal
Videoformació
3.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Videoformació
3.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Videoformació
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
20.00 h
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Videoformació + en línia
20.00 h
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Presencial + en línia
20.00 h
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Presencial + en línia
20.00 h
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació