Acció formativa del BAF
Preparació de l’expedient de contractació i redacció de plecs
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis Jurídics
Requisits:
- Només adreçada a personal tècnic amb coneixements de gestió de projectes
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
taller
Canal:
Videoformació
Durada:
12.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   12.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 20
| Òptim  
25
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Conèixer els principis bàsics i el procés de contractació en tot allò que afecta a la feina d’una persona tècnica

Continguts
1. Introducció a la contractació pública: Tot el que un treballador públic ha de saber:
­El perquè de la contractació pública.
­Àmbit subjectiu i objectiu de la contractació pública.
­Com s’organitza la contractació pública
­Els principis de la contractació pública.
­Els tipus de contractes.
­Els procediments d’adjudicació dels contractes: Procediment obert, Procediment obert simplificat, Procediment obert simplificat abreujat, Procediment amb negociació, El contracte menor.
­Objecte del contracte i preu.
­Capacitat i solvència.
2. La preparació de l’expedient de contractació, l’element clau: La memòria justificativa del contracte.
3. Els PPT i PCAPS. Diferències i responsabilitats.
4. Els continguts dels plecs de prescripcions tècniques en contractes de subministrament. Parts fixes i variables.
5. Els continguts dels plecs de prescripcions tècniques en contractes de serveis. Parts fixes i variables.
6. Els continguts dels plecs de prescripcions tècniques en contractes d’obres. Parts fixes i variables.
7. Concreció de la classificació i/o solvència de les empreses licitadores.
8. Els criteris de valoració de les ofertes en el plec de clàusules administratives particulars.
9. Càlcul i fixació del pressupost base de licitació en el plec de clàusules administratives particulars.
10. Els supòsits de modificació del contracte.
11. Obligacions del contractista i penalitats.
12. El control de l’execució del contracte i la figura del responsable del contracte.
Metodologia d'impartició
Es portarà a terme una breu introducció del marc normatiu i es treballarà sobre casos pràctics.
Metodologia d'avaluació
Durant les sessions síncrones es portaran a terme exercicis per comprovar l'assimilació dels continguts del curs i bàsicament es tindrà en compte l'assistència de les persones participants
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar biblioteca Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic consum Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic cultura Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic esports Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Enginyer Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic habitatge Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic medi ambient Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic mobilitat Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic contractació/compres Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic cooperació/relacions internacionals Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic jurídic Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic organització Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local