Gestió eficient dels recursos públics

68 recursos i/o accions formatives relacionades

Recurs

Javier Martínez reflexiona sobre la importància del coneixement com al bé més preuat de les organitzacions. Aquest coneixement es construeix a partir de la capacitat d'aprenentatge no només de cadascun dels seus individus sino de l'organització com a tal.
En un món en constant acceleració, cal saber desaprendre tot allò que ja no és vàlid a partir d'una reflexió profunda i compartida que ens doni les pautes per enfocar el futur. En les organitzacions, la connexió del coneixement i reflexió de cadasclaucun dels seus membres, a mode de gran cervell, constitueix la clau per seguir creant coneixement.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

Jesús Martínez, expert en aprenentatge col·laboratiu, reflexiona sobre la necessitat de fer un canvi total de la interfície en les àrees de formació. Cal deixar de posar l'atenció en la formació que programem, avaluant la satisfacció dels participants un cop acabada. Hem de entrar-nos en la detecció de necessitats i l'articulació de recursos diversos que afavoreixin l'aprenentatge en el lloc de treball. Per a això, la figura del facilitador d'aprenentatge, que vetlla perquè l'organització aprengui des de l'aprenentatge dels seus membres, és clau. Solucions com la participació en projectes, comunitats de pràctiques, mentoratge, entre d'altres, poden ser eficaces en aquesta nova etapa de la formació.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

Maria Rodríguez, Directora de Comunicació interna, Desenvolupament i Atenció al Personal en Ajuntament de Barcelona, comparteix el programa que aquesta administració està desenvolupant per traspassar el coneixement del gran volum de persones que es jubilaran en els propers anys a les noves incorporacions en les mateixes funcions. El programa "Passa el relleu"pretén aconseguir aquest relleu generacional en el traspàs de coneixement i creant un tancament ple de sentit d'experiències laborals sovint llargues i amb índexs molt alts de vinculació amb l'organització.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

Et presentem una sèrie de 12 de pòdcast centrats en l'Automotivació. L’automotivació ens convida a fer un viatge cap a dins, a identificar allò que ens fa connectar amb el sentit, l’autoconfiança, l’energia i l’acció conscient, és a dir, amb el nostre propi motor intern.
El recurs inclou 12 pòdcast d'entre 10-15m que segueixen l'ordre d'un manual.

Manual
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

En aquest recurs formatiu trobaràs el continguts per conèixer els principis bàsics i el procés de contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Recurs

El Cicle de Converses Directives, dirigit especialment als directius públics i comandaments de la Diputació de Barcelona i dels governs locals recull oes aportacions que professionals de reconegut prestigi en l’àmbit directiu professional i comunicatiu il·lustren temes molt significatius pel que fa a la innovació, el talent, la motivació, la tecnologia, la comunicació, l’ètica i la intel·ligència artificial, entre d’altres.

Recopilació
Format
Material descarregable
Resource new until
Nou
Recurs

La curiositat i l'exploració de petits nous canvis en les nostres rutines poden ser útils per obrir pas a la creativitat. En 2' algunes idees de com acomseguir-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Resource new until
Nou
Recurs

Sovint, la quantitat de feina i la disposició a fer-la ens fan males passades i no fem allò que hauríem de fer i fem d'altres coses no tan importants.En 2', aquest vídeo ens planteja un mètode que ens pot ajudar a focalitzar-nos i ser més eficients.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

La curiositat és un important factor de canvi individual i col·lectiu. Existeixen diverses actituds i trucs que ens ajuden a activar-la. En aquest recurs, en 2' se't donen diverses idees sobre com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

La creativitat es pot desenvolupar, activar encara que l'hàgim tingut adormida durant molt de temps. Som creatius per naturalesa, encara que de vegades ens costi expressar-ho.
Aquest recurs ens facilita, de forma clara i senzilla, les condicions necessàries per activar aquesta habilitat.

Manual
Format
Material en línia
Recurs

El pas al model híbrid de treball ha estat un fet per a moltes administracions públiques després de l'experiència de teletreball durant la pandèmia. Aquest canvi ha d'aportar una sèrie de canvis individuals i grupals perquè la qualitat de la feina i el seu impacte en cadascun dels treballadors sigui positiu.

El recurs orienta sobre quins aspectes cal canviar i en quines qüestions cal parar una atenció especial.

Manual
Format
Material descarregable
Resource new until
Nou
Recurs

Xavier Marcet, un dels especialistes capdavanters en innovació estratègica, comparteix les seves reflexions sobre els reptes que es planteja l'administració pública en les properes dècades. El canvi climàtic, la pobresa, la longevitat, la qualitat de la democràcia són algunes de les qüestions cabdals sobre les que l'administració ha de jugar un paper primordial. Les noves onades tecnològiques ens aboquen a noves realitats que caldrà gestionar des de la flexibilitat i l'obertura a l'aprenentatge continu, no només a la formació. Empoderar i confiar en les persones i posar-les al centre de l'atenció de tot el que generem és la clau per poder innovar cap a l'èxit
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

L'alfabetització digital implica navegar,cercar i filtrar dades, informació i contingut digital, però també avaluar els resultats i gestionar-los. El recurs identifica els conceptes bàsics que ens cal conèixer i explica les eines i estratègies necessàries perquè el resultat d'aquestes cerques siguin satisfactoris i fiables.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Recurs

Les organitzacions TEAL són aquelles en què l'equip humà esdevé el centre de l'organització. És per això que el desenvolupament creatiu de cada treballador és fonamental. Així, l'estructura jeràrquica desapareix per donar pas a una estructura on l'autogestió, la plenitud i l'evolució de cadascun dels membres i també de l'organització passen a ser el fonament del seu dia a dia i del seu futur.
David Martí Garcés, prologuista de l'obra 'Reinventar las organizaciones' de Frederic Laloux, que marca el paradigma d'aquesta nova forma de gestió, ens en fa una aproximació clara i pedagògica, en el que s'aborden qüestions claus com la confiança, el control, l'escolta,la facilitació, la responsabilitat, l'aprenentatge....
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

Què té a veure la responsabilitat amb sentir-nos protagonistes, i no víctimes, de la nostra vida?
És des d'ella des d'on es pot iniciar aquest camí que té molts beneficis tant en el terreny professional com en el personal i que permet guanyar confiança i credibilitat. No obstant, no és un procés ràpid ja que el canvi necessita d'una introspecció que porta el seu temps i el seu esforç.
El recurs ens acompanya a fer-lo.

Manual
Format
Material en línia
Resource new until
Nou
Recurs

El món Post Covid és incert. Per això, no tenim pràcticament cap resposta a les preguntes que ens fem individualment i col·lectivament. La presa de decisions intel·ligents serà vital, i per a això és important estar atent les emocions que sentim. Ser conscients de les emocions negatives que la pandèmia ens ha provocat (ràbia, por i tristesa) és important per poder gestionar-les d’una manera positiva tant per nosaltres com per a les persones que ens envolten i les organitzacions de les que formem part. L’èxit de les empreses i organitzacions dependrà, en gran part, de les decisions encertades que prenguem a partir d'aquesta gestió.
Cristina Gutiérrez, creadora del Mètode La Granja©, ens ajuda a fer aquest camí de reconeixement i transformació de les nostres emocions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

La incertesa és un estat normal i adaptatiu a certes situacions imprevistes i la seva presència ens ajuda a posar-nos en acció per sortir d’aquestes situacions. Això no obstant, la incertesa ancorada a la por pot convertir-se en un element de bloqueig.
Vivim temps turbulents i exigents marcats per profunds processos de canvi. Per això, és fonamental aprendre a comprendre i gestionar la incertesa i així adaptar-nos als temps actuals.
El recurs ens ofereix reflexions i eines per poder avançar des de la incertesa entenent, acceptant i treballant aquells factors que poden frenar la necessitat d'adaptació al canvi.

Manual
Format
Material en línia
Recurs

Victor Lapuente ens explica les claus per conèixer els models d'administració pública i els seus diferents tipus de gestió.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

En qualsevol organització (tant pública com privada) els càrrecs directius tenen sentit per "multiplicar". Com ho aconseguiran en aquest món post-COVID? Aquesta i altres idees trencadores com afirmar que "les institucions s'han de desburocratitzar" és el què Xavier Marcet ens exposa durant aquesta xerrada.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020.

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

En aquest manual, eminentment pràctic, trobaràs eines i tècniques interessants, conceptes inspiradors, guies en format àudio i alguns recursos més que constitueixen una manera senzilla de posar en pràctica el Mindfulness en el dia a dia professional.
Com més ens autoconeguem, com més consciència posem en tot el que fem i com millor ens autoregulem emocionalment i conductualment, més benestar laboral (i personal) aconseguirem en el dia a dia.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material en línia
Recurs

El material t'ensenyarà com treballar amb les llistes de contactes i com organitzar el calendari i l'agenda. Enviar emails de manera ràpida a un conjunt de contactes emmagatzemats i fer convocatòries de reunions mitjançant el calendari.

Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

Al llarg d'aquest recurs veurem alguns trucs per tenir més productivitat.
Aquests consells per millorar la productivitat podrien classificar-se en una o més d’aquestes tres categories:
1.Com administrar millor el temps.
2.Com administrar millor l'energia.
3.Com manejar millor l'atenció.

Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Recurs

Vivim immersos en l’anomenada revolució digital: un nou paradigma digital que s’està obrint camí en tots els àmbits de les nostres vides i on el canvi és constant: l'accés i gestió de quantitats ingents d’informació i fonts, la proliferació de les comunicacions, els nous espais de participació, les noves maneres de treballar i els nous models de negoci... Tot plegat requereix que siguem pensadors crítics per, en definitiva, ser amos del nostre pensament i actuar en conseqüència.
Per això, aquest recurs es centra en definir què és el pensament crític i en detallar les 3 capacitats essencials que exigeix posar-lo en joc, així com els seus components associats: la nostra capacitat d’aprendre, l’autoconeixement i la comunicació eficaç.

Manual
Format
Material en línia
Recurs

Vídeo de 2 minuts on es mostren trucs, consells i pautes bàsiques per utilitzar de forma eficient el correu electrònic.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

Trello és un gestor de projectes en línia que t'ajudarà a organitzar cites, lliuraments i recordatoris per compartir amb el teu equip. Amb aquesta classe virtual podràs descobrir els avantatges de l'eina.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

La gestió del temps és clau per obtenir resultats eficients i eficaços en els objectius i tasques que ens plantegem. L'observació del nostre entorn, de les nostres rutines, de les nostres maneres de fer és clau per millorar. A partir d'aquí, aplicar diverses tècniques de controlens ajudarà a obtenir uns resultats més satisfactoris a nivell personal i organitzacional.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Recurs

Identificar els lladres del temps, les interrupcions, ordenar la teva feina diària a través de llistes de control, etc. Hi ha moltes formes de gestionar bé el teu temps. Entrenar i practicar per fer-ho bé és el que aprendràs en aquesta classe en línia de poc més d'una hora de durada.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

Aquest material et mostrarà la millor manera d'utilitzar l'agenda, com organitzar la nostra feina i com treure el màxim profit del dia. Et mostrarà com indentificar oportunitats de millora i maximitzar l'ús del temps focalitzant l'atenció.

Manual
Format
Material en línia
Recurs

En aquest recurs aprendreu alguns motius que justifiquen la importància de la priorització i algunes tècniques per portar-la endavant. En aquest sentit, el treball per objectius (la seva definició i característiques per tal que impulsin a l’acció) , i les principals diferències entre un pla d’acció i un projecte poden ser molt útils per aplicar en la situació de teletreball o en equips híbrids.
El recurs presenta els coneixements bàsics, materials per ampliar i breus exercicis per contribuir a consolidar els aprenentatges.

Manual
Format
Material en línia
Recurs

Aquest material et facilitarà les pautes per a planificar la teva feina de manera que els resultats siguin visibles, mitjançant el coneixement i la identificació de l'objectiu i sentit d'allò que estàs fent.

Manual
Format
Material en línia
Recurs

Vídeo de 2 minuts on es mostren els avantatges de l'ús de les llistes de control en la planificació, organització i gestió de les nostres jornades de treball, així com també els conceptes claus per a aplicar-les correctament.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

Si necessites deixar de gestionar el teu temps com sempre per poder començar a gaudir-lo com mai, aquest manual és per tu.
Comença a prendre millors decisions per saber quines accions has de fer en cada moment, en funció del teu autoconeixement i d’una planificació 100% realista i flexible.
Deixa fora les excuses i fes que els minuts juguin sempre a favor teu!
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manual
Format
Material en línia
Recurs

Si al final de la nostra jornada laboral tenim sentiments de frustració, angoixa, estrès o penediment, voldrà dir que no hem fet allò que havíem de fer o volíem fer. Aquest material t'ajudarà a aprendre a gestionar millor el temps, prioritzant les tasques a fer per assolir el màxim possible de resultats en el temps disponible.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manual
Format
Material descarregable
Recurs

La planificació i l'organitació del treball són elements claus per a fer un ús eficient i eficaç del nostre temps. Existeixen diverses eines i tècniques que ens ajuden en aquestes qüestions. L'autora ens introduiex en aquest món i ens presenta més a fons dueseines que poden ser-nos d'utilitat: la matriu d'Eisenhower i l'agenda.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Recurs

Vídeo de 2 minuts on es mostren els avantatges de l'ús del mètode GUT per a la priorització de tasques.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

Aquest recurs planteja alguns dels mites de la gestió del temps, assenyala alguns elements per a la seva millora i ajuda a identificar els principals lladres del temps.
Les pautes que s'hi ofereixen contribueixen a anar un pas més enllà i millorar la manera en que es gestiona el temps.

Manual
Format
Material en línia
Recurs

La gestió del nostre temps ha de tenir en compte el risc de la procrastinació consistent en deixar per més endavant algunes tasques. El recurs dóna eines per poder superar aquesta manera de fer.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

L'agenda és una bona eina per contribuir a millorar la gestió del nostre temps. En 2 minuts tindràs algunes idees de com utilitzar-la.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

Vídeo de 2 minuts on es mostra una tècnica fàcil i útil per gestionar el temps de treball i aconseguir ser més eficients.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

En aquests recurs es fa una aproximació al procediment administratiu. Es contextualitzen els seus orígens i conceptes clau, es detallen les principals novetats i es fa una introducció al seu cicle de vida.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material en línia
Recurs

En aquest recurs treballareu els elements clau sobre la producció i el tractament de continguts de la Llei de propietat intel·lectual i veureu com localitzar elements multimèdia amb diferents tipus de llicències.

Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

Negociar és el procés per arribar a un acord satisfactori entre dues parts enfrontades que volen acostar posicions i estan disposades a concedir alguna cosa.
En certa manera és com un joc, ja que aquest procés sempre és competitiu. Quan juguem volem guanyar i, encara que en les negociacions no sempre es guanya, en una d'eficaç es busca que les dues parts sentin que han guanyat.
No t'oblidis que negociem cada dia en totes les àrees d'acció de la nostra vida.
A continuació et proposem una sèrie de continguts i preguntes que et donaran pautes i consells per aconseguir una negociació eficaç.

Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Recurs

Un conflicte pot sorgir en el moment i pel motiu més inesperat, tant en la nostra vida professional com personal.
Conèixer els tipus de conflictes, els elements que hi intervenen i com cal afrontar-los ens ajudarà a resoldre'ls ràpidament i amb resultats profitosos per a les dues parts.
Saps què és una mediació? I un caucus? I les diferències que hi ha entre un conflicte i un problema? Què és la resiliència?
Deixa’ns ser els teus entrenadors (coaches) a través d’aquest microcurs

Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Recurs

Carles Ramió, gran especialista en gestió pública, analitza el repte i les oportunitats que significa la intel·ligència artificial i la robòtica per a l'Administració pública.
D'entrada, cal un canvi del model conceptual i estratègic a partir del qual podem utilitzar la tecnologia perquè ens ajudi a portar-lo endavant. Això permetrà millorar els actuals paràmetres d'eficiència i eficàcia així com també de transparència.
Només des d'questa actitud proactiva envers la IA, l'Administració podrà tenir un paper clau en el desenvolupament dels canvis tecnològics en què estem ja immersos.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Recurs

Victòria Alsina, professora de la Universitat de Nova York i coordinadora del 'Pla Catalunya 2020-22', ens mostra com la recollida i l'estudi de les dades, que cada vegada disposa de més eines, és la clau per poder definir les polítiques públiques del futur. La conferència inclou algunes referències a bones pràctiques altament interessants.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Recurs

El 5G i la robotització del mercat laboral està a tocar. Com afectarà l'arribada de la intel·ligència artificial a les institucions? Carles Ramió ens ho explica en una excel·lent conferència.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020.

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

Genís Roca, arqueòleg i empresari i amb una basta experiència com a especialista en Internet i Big Data, reflexiona al voltant de l'evolució de la societat humana a partir dels avenços tecnològics en cadascuna de les seves èpoques, així com de les crisis o transicions que han portat d'un moment social a un altre.
Aquesta visió històrica la desenvolupa a partir del sorgiment d'Internet i de la web 2.0. Analitza l'evolució en els últims vint anys de la naturalesa de la informació, la forma de transmetre-la, els productes i els usos que se'n fan, etc. Tot plegat per situar-nos en el moment actual, en el que l'agilitat, la rapidesa i la confiança en la nostra privacitat són essencials per al disseny de nous productes.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Recurs

Bitcoins, criptomonedes... hi ha molt soroll entorn del Blockchain.
Té una adaptació a l'administració pública? Com seria?
Nacho Alamillo, un dels grans especialistes sobre la cadena de blocs ('blockchain') ens ho explica en aquesta interessant conversa.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

Genís Roca és una de les veus més autoritzades del país en transformació digital i Big Data. El món post-COVID exigeix una transformació.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020.

Ponència
Format
Vídeo
Recurs

Amb la irrupció de les noves tecnologies, la intel·ligència artificial (IA) prendrà decisions per nosaltres mateixos, però sobre quina ètica? José Ignacio Latorre, un dels investigadors més prestigiosos en física quàntica del nostre país ens ho explica en aquesta apassionant conversa.

Ponència
Format
Vídeo
Resource new until
Nou
Recurs

En aquest manual trobaràs tècniques interessants, conceptes inspiradors, útils propostes de pràctiques i alguns elements més que constitueixen el bloc bàsic d’eines provinents de la PNL per acompanyar-te en el teu dia a dia professional.

Manual
Format
Material en línia
Recurs

La professora en Filosofia a la UB, Begoña Roman ens endinsa en la reflexió sobre ètica i moral, responsabilitat i voluntat, dependència i interdependència i moltes altres qüestions trascendents i actuals. A partir del seu discurs ens explica com l'ètica ens pot ajudar a analitzar quin nivell de risc podem assumir en aquests moments tan canviants i complexos.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.

Ponència
Format
Vídeo
Acció formativa

Adquirir competències bàsiques sobre les polítiques d’igualtat de gènere: introducció al marc normatiu i conceptual.Identificar els instruments clau per a la introducció de la perspectiva de gènere en les diferents fases de les polítiques públiques. Reflexionar entorn l’enfocament de gènere i la transversalitat dins del propi àmbit de treball.

Presencial
Durada
4,0 h
Acció formativa

. Adquirir competències bàsiques sobre les polítiques d’igualtat de gènere: marc normatiu i conceptual
. Identificar els instruments claus per a la introducción de la perspectiva de gènere en les diferents fases de les polítiques publiques
. Reflexionar entorn l’enfocament de gènere i la transversalitat dins el propi àmbit de treball

Videoformació
Durada
2,0 h
Acció formativa

- Conèixer alguns consells per ser més productius.
- Prendre consciència de la necessitat d’autogestionar-nos per millorar la nostra productivitat.

En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

Revisar la regulació bàsica continguda a la LPAC, conèixer el desenvolupament que de la mateixa ha fet el Reglament, així com analitzar i resoldre de manera pràctica alguns dels problemes de l’aplicació dels drets i obligacions de la ciutadania i de les empreses a relacionar-se electrònicament amb els nostres ajuntaments.

Videoformació + en línia
Durada
3,5 h
Acció formativa

Conèixer les diferents fases a tenir en compte a l'hora de plantejar una reunió, des de la planificació fins a la seva avaluació.

En línia
Durada
1,0 h
Acció formativa

• Conèixer antecedents i estructura de la llei 40/2015.
• Definir els diferents òrgans implicats.
• Descriure l'estructura i organització de la adm. de l'estat.
• Característiques i ens.
• Definir les tècniques previstes per a complir el principi de cooperació.
• Descriure i delimitar els principis que regeixen l'actuació i les relacions entre les administracions públiques i entitats o organismes vinculats o dependents.
• Destacar les relacions electròniques entre les administracions públiques.
• Conèixer el deure de col·laboració entre administracions públiques.
• Definir els òrgans administratius i els requisits per a la seva creació.
• Definir els òrgans col·legiats i el seu règim jurídic.
• Desenvolupar el concepte de competència administrativa.

En línia
Durada
20,0 h
Acció formativa

• Donar a conèixer el contingut de la Llei 40/2015, del règim jurídic del sector públic, en especial, les normes de caràcter bàsic aplicables a tots els ens institucionals i especialment a l’administració local.
• Conèixer el funcionament dels òrgans col·legiats, la competència administrativa, el règim jurídic de la responsabilitat de l’Administració Pública, els principis de la potestat sancionadora, el règim jurídic dels convenis així com les relacions electròniques entre administracions.
• Desenvolupar la capacitat d’aplicar els coneixements indicats en l’activitat professional dels comandaments.

Presencial
Durada
5,0 h
Acció formativa

- Conèixer les particularitats de la tecnologia 5G.
- Diferenciar la tecnologia 5G de la tecnologia 4G.
- Identificar els usos i la incidència del 5G en diferents àmbits.

En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

- Conèixer en què consisteix el teletreball.
- Conèixer el requisits i les eines per teletreballar.
- Conèixer els avantatges del teletreball.
- Oferir estratègies de coordinació durant el teletreball.
- Oferir pautes de seguretat durant el teletreball.

En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

Oferir al personal administratiu i tècnic els coneixements indispensables en relació als terminis del procediment administratiu comú, fent especial referència a les especialitats derivades del procediment administratiu sancionador i del procediment de responsabilitat patrimonial.

Videoformació
Durada
2,0 h
Acció formativa

Conèixer i analitzar la regulació continguda al Títol XI de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, sobre la potestat sancionadora específica de les entitats locals.

Videoformació
Durada
2,0 h
Acció formativa

- Observar la seva realitat professional des de la perspectiva de les creences (pressuposicions bàsiques) de la PNL.
- Aplicar diverses eines metodològiques per abordar el canvi professional.
- Aplicar continguts de PNL en comunicació i empatia.

Videoformació + en línia
Durada
18,0 h
Acció formativa

- Conèixer els tipus de conflictes els elements que intervenen.
- Aprendre a com afrontar els diferents tipus de conflictes.
- Saber com resoldre ràpidament els conflictes i amb resultats profitosos per les dues parts.
- Conèixer conceptes bàsics com són: coaching, mediació, conflicte, problema i resiliència.

En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

Ajudar a les persones a entendre el perquè del canvi.
Reflexionar sobre la pròpia vivència del canvi.
Generar consciència de patrons individuals en front el canvi.
Donar eines que permetin al participant modificar algun aspecte relacionat amb la seva dificultat de conviure amb els canvis.

Videoformació
Durada
6,0 h
Acció formativa

- Conèixer les xarxes socials més habituals.
- Identificar l’ús i les opcions de les diferents xarxes socials.
- Analitzar l’impacte de les diferents xarxes socials.
- Establir quina és la meva presència online actual.
- Elaborar un Pla de Comunicació Digital segons les necessitats detectades.
- Conèixer bones pràctiques per millorar la nota presència online.

En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

. Comprendre la importància de les dades per a la presa de decisions.
. Conèixer d'una manera aplicada com utilitzar l'espai de dades retributives tant el propi de l'ajuntament com el de les dades globals agregades.
. Saber com extreure tota la informació sobre retribucions, edat o gènere de les plantilles que pugui servir per a la presa de decisions.

Videoformació
Durada
4,0 h