Gestió eficient dels recursos públics
109 recursos i/o accions formatives relacionades
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2186.jpg
Javier Martínez reflexiona sobre la importància del coneixement com al bé més preuat de les organitzacions. Aquest coneixement es construeix a partir de la capacitat d'aprenentatge no només de cadascun dels seus individus sino de l'organització com a tal.
En un món en constant acceleració, cal saber desaprendre tot allò que ja no és vàlid a partir d'una reflexió profunda i compartida que ens doni les pautes per enfocar el futur. En les organitzacions, la connexió del coneixement i reflexió de cadasclaucun dels seus membres, a mode de gran cervell, constitueix la clau per seguir creant coneixement.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2703.jpg
El codirector del jaciment d'Atapuerca (Burgos), Premi Princesa d'Astúries i un dels antropòlegs més prestigiosos del país, Eudald Carbonell, ens parla de com han evolucionat les organitzacions en el desenvolupament del treball.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2184.jpg
Jesús Martínez, expert en aprenentatge col·laboratiu, reflexiona sobre la necessitat de fer un canvi total de la interfície en les àrees de formació. Cal deixar de posar l'atenció en la formació que programem, avaluant la satisfacció dels participants un cop acabada. Hem de entrar-nos en la detecció de necessitats i l'articulació de recursos diversos que afavoreixin l'aprenentatge en el lloc de treball. Per a això, la figura del facilitador d'aprenentatge, que vetlla perquè l'organització aprengui des de l'aprenentatge dels seus membres, és clau. Solucions com la participació en projectes, comunitats de pràctiques, mentoratge, entre d'altres, poden ser eficaces en aquesta nova etapa de la formació.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2185.jpg
Maria Rodríguez, Directora de Comunicació interna, Desenvolupament i Atenció al Personal en Ajuntament de Barcelona, comparteix el programa que aquesta administració està desenvolupant per traspassar el coneixement del gran volum de persones que es jubilaran en els propers anys a les noves incorporacions en les mateixes funcions. El programa "Passa el relleu"pretén aconseguir aquest relleu generacional en el traspàs de coneixement i creant un tancament ple de sentit d'experiències laborals sovint llargues i amb índexs molt alts de vinculació amb l'organització.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2738.jpg
La transmissió del talent a les empreses i institucions sempre ha estat un tema polèmic. Més quan hem passat d'intercanviar béns materials (economia industrial) a béns immaterials (economia digital). El repte és majúscul i en aquesta xerrada en Javier Martínez ens explica algunes claus per resoldre el problema.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_automotivacio.jpg
Et presentem una sèrie de 12 de pòdcast centrats en l'Automotivació. L’automotivació ens convida a fer un viatge cap a dins, a identificar allò que ens fa connectar amb el sentit, l’autoconfiança, l’energia i l’acció conscient, és a dir, amb el nostre propi motor intern.
El recurs inclou 12 pòdcast d'entre 10-15m que segueixen l'ordre d'un manual.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2700.jpg
Potenciar l'autoestima i la motivació és la finalitat d'aquesta 'màster class'. La Carme Bonet és lingüista i potenciadora de persones i dinamitzadora d'equips. Es defineix com una autèntica entusiasta i persona positiva. Amb aquesta xerrada t'ajudarà a reconnectar amb el teu jo interior per superar els moments baixos que totes les persones tenim tard o d'hora.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2480.jpg
Molts de nosaltres passem moltes hores davant de la pantalla. La tecnologia ha aportat aquest element a les tasques professionals i la comunicació passa també per ella molt sovint. Tot plegat pot portar a un cert cansament i deteriorament de la nostra visió.
Aquest recurs t'ofereix una sèrie de recomanacions i recursos per aconseguir un major benestar visual.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2221.jpg
En aquest recurs formatiu trobaràs el continguts per conèixer els principis bàsics i el procés de contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2363.jpg
El Cicle de Converses Directives, dirigit especialment als directius públics i comandaments de la Diputació de Barcelona i dels governs locals recull oes aportacions que professionals de reconegut prestigi en l’àmbit directiu professional i comunicatiu il·lustren temes molt significatius pel que fa a la innovació, el talent, la motivació, la tecnologia, la comunicació, l’ètica i la intel·ligència artificial, entre d’altres.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2333.jpg
En 2' descobriràs com consensuar idees de millora, per un projecte, ... d'una forma senzilla i efectiva.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2319.jpg
La curiositat i l'exploració de petits nous canvis en les nostres rutines poden ser útils per obrir pas a la creativitat. En 2' algunes idees de com acomseguir-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2332.jpg
Les analogies forçades és una tècnica senzilla per ampliar i indagar el treball creatiu sobre una idea. En 2' el recurs et mostra com aplicar-la
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2446.jpg
La creativitat és la capacitat de generar solucions noves partint de coneixements que ja tenim interioritzats al nostre cervell. Però els lladres de temps com la pressa o la infoxicació, ens col·lapsen sovint. En aquesta xerrada descobriràs com clarificar, idear, desenvolupar i implementar solucions originals.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2317.jpg
Sovint, la quantitat de feina i la disposició a fer-la ens fan males passades i no fem allò que hauríem de fer i fem d'altres coses no tan importants.En 2', aquest vídeo ens planteja un mètode que ens pot ajudar a focalitzar-nos i ser més eficients.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2318.jpg
La curiositat és un important factor de canvi individual i col·lectiu. Existeixen diverses actituds i trucs que ens ajuden a activar-la. En aquest recurs, en 2' se't donen diverses idees sobre com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2450.jpg
El recurs presenta una manera per trobar la forma de resoldre reptes ràpidement. Les etapes de divergència i convergència són les claus per fer-ho. En 2'.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2350.jpg
La creativitat es pot desenvolupar, activar encara que l'hàgim tingut adormida durant molt de temps. Som creatius per naturalesa, encara que de vegades ens costi expressar-ho.
Aquest recurs ens facilita, de forma clara i senzilla, les condicions necessàries per activar aquesta habilitat.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2412.jpg
El pas al model híbrid de treball ha estat un fet per a moltes administracions públiques després de l'experiència de teletreball durant la pandèmia. Aquest canvi ha d'aportar una sèrie de canvis individuals i grupals perquè la qualitat de la feina i el seu impacte en cadascun dels treballadors sigui positiu.
El recurs orienta sobre quins aspectes cal canviar i en quines qüestions cal parar una atenció especial.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2182.jpg
Xavier Marcet, un dels especialistes capdavanters en innovació estratègica, comparteix les seves reflexions sobre els reptes que es planteja l'administració pública en les properes dècades. El canvi climàtic, la pobresa, la longevitat, la qualitat de la democràcia són algunes de les qüestions cabdals sobre les que l'administració ha de jugar un paper primordial. Les noves onades tecnològiques ens aboquen a noves realitats que caldrà gestionar des de la flexibilitat i l'obertura a l'aprenentatge continu, no només a la formació. Empoderar i confiar en les persones i posar-les al centre de l'atenció de tot el que generem és la clau per poder innovar cap a l'èxit
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2751.jpg
En l'àmbit de la Formació, "upskilling i reskilling" són dos termes que estan de modaQuè són i en què es diferencien? En aquest vídeo ho descobriràs
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2202.jpg
L'alfabetització digital implica navegar,cercar i filtrar dades, informació i contingut digital, però també avaluar els resultats i gestionar-los. El recurs identifica els conceptes bàsics que ens cal conèixer i explica les eines i estratègies necessàries perquè el resultat d'aquestes cerques siguin satisfactoris i fiables.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2208.jpg
Les organitzacions TEAL són aquelles en què l'equip humà esdevé el centre de l'organització. És per això que el desenvolupament creatiu de cada treballador és fonamental. Així, l'estructura jeràrquica desapareix per donar pas a una estructura on l'autogestió, la plenitud i l'evolució de cadascun dels membres i també de l'organització passen a ser el fonament del seu dia a dia i del seu futur.
David Martí Garcés, prologuista de l'obra 'Reinventar las organizaciones' de Frederic Laloux, que marca el paradigma d'aquesta nova forma de gestió, ens en fa una aproximació clara i pedagògica, en el que s'aborden qüestions claus com la confiança, el control, l'escolta,la facilitació, la responsabilitat, l'aprenentatge....
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2479.jpg
Les creences constitueixen la base de la nostra vida. El nostre comportament depèn de quin sigui el sistema de les nostres creences. Són vincles invisibles: no en solem ser forçosament conscients, no les pensem, sinó que actuen de manera inconscient, latent, com implicacions de com d’expressament fem o pensem.
Aquest recurs ens pot ajudar a comprendre en profunditat quina dimensió i impacte tenen en la nostra manera de ser i actuar.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2352.jpg
Què té a veure la responsabilitat amb sentir-nos protagonistes, i no víctimes, de la nostra vida?
És des d'ella des d'on es pot iniciar aquest camí que té molts beneficis tant en el terreny professional com en el personal i que permet guanyar confiança i credibilitat. No obstant, no és un procés ràpid ja que el canvi necessita d'una introspecció que porta el seu temps i el seu esforç.
El recurs ens acompanya a fer-lo.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2209.jpg
El món Post Covid és incert. Per això, no tenim pràcticament cap resposta a les preguntes que ens fem individualment i col·lectivament. La presa de decisions intel·ligents serà vital, i per a això és important estar atent les emocions que sentim. Ser conscients de les emocions negatives que la pandèmia ens ha provocat (ràbia, por i tristesa) és important per poder gestionar-les d’una manera positiva tant per nosaltres com per a les persones que ens envolten i les organitzacions de les que formem part. L’èxit de les empreses i organitzacions dependrà, en gran part, de les decisions encertades que prenguem a partir d'aquesta gestió.
Cristina Gutiérrez, creadora del Mètode La Granja©, ens ajuda a fer aquest camí de reconeixement i transformació de les nostres emocions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2482.jpg
Les emocions tenen un paper fonamental en el nostre desenvolupament integral i en el nostre èxit en l’àmbit de les relacions socials, tant en el pla personal com en el professional.
És indispensable aprendre a aturar-se per escoltar-nos, saber què ens està passant i comprendre com això es tradueix en conductes i resultats.
Aprendre a llegir el missatge que les nostres emocions ens volen transmetre
ens permetrà prendre millors decisions i respondre adequadament a les demandes de l’entorn.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2351.jpg
La incertesa és un estat normal i adaptatiu a certes situacions imprevistes i la seva presència ens ajuda a posar-nos en acció per sortir d’aquestes situacions. Això no obstant, la incertesa ancorada a la por pot convertir-se en un element de bloqueig.
Vivim temps turbulents i exigents marcats per profunds processos de canvi. Per això, és fonamental aprendre a comprendre i gestionar la incertesa i així adaptar-nos als temps actuals.
El recurs ens ofereix reflexions i eines per poder avançar des de la incertesa entenent, acceptant i treballant aquells factors que poden frenar la necessitat d'adaptació al canvi.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2436.jpg
En aquesta classe magistral de poc més d'una hora aprendràs a gestionar les teves emocions de forma positiva. Perquè no és tant el què passa sinó com ho sentim i ho gestionem.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2476.jpg
La resiliència implica la capacitat d'aguantar l'adversitat i transformar-la en una possibilitat per créixer, aprendre i desenvolupar-nos. Per això, no només no esgota, sinó que empodera. La resiliència és resistir i construir.
En aquest recurs aprendràs sobre el concepte i sobre com activar-lo en el nostre dia a dia.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2477.jpg
L'acceptació consisteix en permetre's sentir allò que se sent i estar allò on s'està.
Però això no sempre és senzill: acceptar els fets, acceptar els altres i, també, acceptar-nos a nosaltres mateixos requereix de reflexió i de l'ús d'algunes tècniques i mètodes que poden ajudar-te.
El recurs pretén donar-te algunes idees de com fer-ho.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2478.jpg
La vulnerabilitat és un concepte que sovint té definicions i percepcions equívoques que ens porten a rebutjar-la com a quelcom no desitjable. En el recurs ens endinsem en el seu sentit total i necessari per tal d'acceptar-lo i gaudir-lo en tota la seva dimensió.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2353.jpg
Victor Lapuente ens explica les claus per conèixer els models d'administració pública i els seus diferents tipus de gestió.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2239.jpg
En qualsevol organització (tant pública com privada) els càrrecs directius tenen sentit per "multiplicar". Com ho aconseguiran en aquest món post-COVID? Aquesta i altres idees trencadores com afirmar que "les institucions s'han de desburocratitzar" és el què Xavier Marcet ens exposa durant aquesta xerrada.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2435.jpg
Estem acostumats a sentir que a les empreses de l'Ibex-35 no hi ha paritat de sexe. Però què passa a les institucions? Com es pot potenciar la paritat des d'un àmbit institucional? En aquesta conversa Marta Roqueta-Fernández ens posa exemples aclaridors de com es pot treballar des de l'àmbit públic.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2753.jpg
Classe magistral impartida per Carlos Losada on s'aborden temes tan importants com la necessitat de tenir funcionaris altament qualificats i de la creació de llistes d'habilitats comuns i específiques.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2730.jpg
Quan les crisis ja no són una excepció sinó la norma, cal repassar a escala teòrica quines són les fortaleses dels governs per ara i l'endemà. Cal estar preparat i, Miquel Salvador, degà de la Ciència Polítiques a la Universitat Pompeu Fabra, ens ho resumeix en poc més d'una hora.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2757.jpg
Aproximació al concepte d'indicador i a les qüestions clau a considerar per a la seva elaboració i classificació.
En aquesta aproximació, s'hi estudia la relació entre els indicadors i el compliment dels objectius, les tipologies d'indicadors i les metodologies per al disseny de sistemes d'indicadors.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2777.jpg
En aquest tema, s’hi introdueix el sistema d’indicadors associat al quadre de comandament integral, situant el/la participant en el rol de dissenyador(a) d’aquest tipus d’eina de gestió. S’analitzen també les quatre dimensions o perspectives que conformen el model bàsic d’anàlisi com són:
- La perspectiva econòmica.
- La perspectiva de la ciutadania.
- La perspectiva dels processos interns.
- La perspectiva de l’aprenentatge i del creixement
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2779.jpg
Els indicadors són útils per nodrir altres eines i estratègies d’innovació a l’àmbit públic, entre les quals volem destacar en aquest moment la definició de cartes de serveis i l’aposta per l’open data.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2778.jpg
Aquest tema tracta la utilització dels sistemes d’indicadors com a instruments de mesura de la qualitat de la prestació dels serveis públics municipals. Per això s’estudien en profunditat els factors de qualitat dels serveis i l’establiment de sistemes per al seu control basats en indicadors.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF1991.jpg
El material t'ensenyarà com treballar amb les llistes de contactes i com organitzar el calendari i l'agenda. Enviar emails de manera ràpida a un conjunt de contactes emmagatzemats i fer convocatòries de reunions mitjançant el calendari.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2219.jpg
En aquest manual, eminentment pràctic, trobaràs eines i tècniques interessants, conceptes inspiradors, guies en format àudio i alguns recursos més que constitueixen una manera senzilla de posar en pràctica el Mindfulness en el dia a dia professional.
Com més ens autoconeguem, com més consciència posem en tot el que fem i com millor ens autoregulem emocionalment i conductualment, més benestar laboral (i personal) aconseguirem en el dia a dia.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2286.jpg
Al llarg d'aquest recurs veurem alguns trucs per tenir més productivitat.
Aquests consells per millorar la productivitat podrien classificar-se en una o més d’aquestes tres categories:
1.Com administrar millor el temps.
2.Com administrar millor l'energia.
3.Com manejar millor l'atenció.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2349.jpg
Vivim immersos en l’anomenada revolució digital: un nou paradigma digital que s’està obrint camí en tots els àmbits de les nostres vides i on el canvi és constant: l'accés i gestió de quantitats ingents d’informació i fonts, la proliferació de les comunicacions, els nous espais de participació, les noves maneres de treballar i els nous models de negoci... Tot plegat requereix que siguem pensadors crítics per, en definitiva, ser amos del nostre pensament i actuar en conseqüència.
Per això, aquest recurs es centra en definir què és el pensament crític i en detallar les 3 capacitats essencials que exigeix posar-lo en joc, així com els seus components associats: la nostra capacitat d’aprendre, l’autoconeixement i la comunicació eficaç.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2187.jpg
Vídeo de 2 minuts on es mostren trucs, consells i pautes bàsiques per utilitzar de forma eficient el correu electrònic.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2269.jpg
Trello és un gestor de projectes en línia que t'ajudarà a organitzar cites, lliuraments i recordatoris per compartir amb el teu equip. Amb aquesta classe virtual podràs descobrir els avantatges de l'eina.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2198.jpg
La gestió del temps és clau per obtenir resultats eficients i eficaços en els objectius i tasques que ens plantegem. L'observació del nostre entorn, de les nostres rutines, de les nostres maneres de fer és clau per millorar. A partir d'aquí, aplicar diverses tècniques de controlens ajudarà a obtenir uns resultats més satisfactoris a nivell personal i organitzacional.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2360.jpg
Identificar els lladres del temps, les interrupcions, ordenar la teva feina diària a través de llistes de control, etc. Hi ha moltes formes de gestionar bé el teu temps. Entrenar i practicar per fer-ho bé és el que aprendràs en aquesta classe en línia de poc més d'una hora de durada.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2484.jpg
Aquest document ens farà una introducció a les metodologies Agile, ens ajudarà a entendrecom van néixer i a quina necessitat volien donar resposta. I ens mostrarà que apropar-nosa aquestes metodologies des de l’administració pública també és possible. No estarem lliures de superar algunes dificultats, però ni més ni menys que la d’altres tipus d’organització, ja que
del que estem parlant és de generar un canvi cultural, d’introduir una nova forma de veure i interpretar el món que ens envolta
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2006.jpg
Aquest material et mostrarà la millor manera d'utilitzar l'agenda, com organitzar la nostra feina i com treure el màxim profit del dia. Et mostrarà com indentificar oportunitats de millora i maximitzar l'ús del temps focalitzant l'atenció.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2275.jpg
En aquest recurs aprendreu alguns motius que justifiquen la importància de la priorització i algunes tècniques per portar-la endavant. En aquest sentit, el treball per objectius (la seva definició i característiques per tal que impulsin a l’acció) , i les principals diferències entre un pla d’acció i un projecte poden ser molt útils per aplicar en la situació de teletreball o en equips híbrids.
El recurs presenta els coneixements bàsics, materials per ampliar i breus exercicis per contribuir a consolidar els aprenentatges.
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2001.jpg
Aquest material et facilitarà les pautes per a planificar la teva feina de manera que els resultats siguin visibles, mitjançant el coneixement i la identificació de l'objectiu i sentit d'allò que estàs fent.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2194.jpg
Vídeo de 2 minuts on es mostren els avantatges de l'ús de les llistes de control en la planificació, organització i gestió de les nostres jornades de treball, així com també els conceptes claus per a aplicar-les correctament.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2310.jpg
Si necessites deixar de gestionar el teu temps com sempre per poder començar a gaudir-lo com mai, aquest manual és per tu.
Comença a prendre millors decisions per saber quines accions has de fer en cada moment, en funció del teu autoconeixement i d’una planificació 100% realista i flexible.
Deixa fora les excuses i fes que els minuts juguin sempre a favor teu!
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2233.jpg
Si al final de la nostra jornada laboral tenim sentiments de frustració, angoixa, estrès o penediment, voldrà dir que no hem fet allò que havíem de fer o volíem fer. Aquest material t'ajudarà a aprendre a gestionar millor el temps, prioritzant les tasques a fer per assolir el màxim possible de resultats en el temps disponible.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2201.jpg
La planificació i l'organitació del treball són elements claus per a fer un ús eficient i eficaç del nostre temps. Existeixen diverses eines i tècniques que ens ajuden en aquestes qüestions. L'autora ens introduiex en aquest món i ens presenta més a fons dueseines que poden ser-nos d'utilitat: la matriu d'Eisenhower i l'agenda.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2195.jpg
Vídeo de 2 minuts on es mostren els avantatges de l'ús del mètode GUT per a la priorització de tasques.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2272.jpg
Aquest recurs planteja alguns dels mites de la gestió del temps, assenyala alguns elements per a la seva millora i ajuda a identificar els principals lladres del temps.
Les pautes que s'hi ofereixen contribueixen a anar un pas més enllà i millorar la manera en que es gestiona el temps.
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2197.jpg
La gestió del nostre temps ha de tenir en compte el risc de la procrastinació consistent en deixar per més endavant algunes tasques. El recurs dóna eines per poder superar aquesta manera de fer.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2196.jpg
L'agenda és una bona eina per contribuir a millorar la gestió del nostre temps. En 2 minuts tindràs algunes idees de com utilitzar-la.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2188.jpg
Vídeo de 2 minuts on es mostra una tècnica fàcil i útil per gestionar el temps de treball i aconseguir ser més eficients.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2222.jpg
En aquests recurs es fa una aproximació al procediment administratiu. Es contextualitzen els seus orígens i conceptes clau, es detallen les principals novetats i es fa una introducció al seu cicle de vida.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2483.jpg
La Programació Neurolingüística, coneguda com PNL, és un conjunt d’eines, exercicis i recursos destinats a entendre les nostres arrels, què és el nostre món intern. Les nostres experiències de vida creen inconscientment les ulleres amb les que veiem les persones, el món i a nosaltres mateixos.
La PNL estudia com les persones filtrem la informació que percebem, li donem un significat intern i, en funció d’aquest, experimentem l’emoció que incita a un comportament o un altre. Si vols saber més sobre què és la PNL, per a què serveix i com la pots aplicar, llegeix aquest recurs.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2124.jpg
En aquest manual trobaràs tècniques interessants, conceptes inspiradors, útils propostes de pràctiques i alguns elements més que constitueixen el bloc bàsic d’eines provinents de la PNL per acompanyar-te en el teu dia a dia professional.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2284.jpg
En aquest recurs treballareu els elements clau sobre la producció i el tractament de continguts de la Llei de propietat intel·lectual i veureu com localitzar elements multimèdia amb diferents tipus de llicències.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2223.jpg
Recurs bàsic sobre els aspectes fonamentals de la protecció de dades, la seguretat, el tractament de dades i el Reglament Europeu de Protecció de dades. Contingut adreçat als empleats públics de la Diputació de Barcelona.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2225.jpg
Recurs bàsic sobre els aspectes fonamentals de la protecció de dades, la seguretat, el tractament de dades i el Reglament Europeu de Protecció de dades. Adreçat als empleats públics dels ens locals.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg
Què és la síndrome de la cabana? Quins són els símptomes? Com ens afecta? Possibles causes i tractaments. Parlem de síndrome quan una persona després d'una determinada experiència vital experimenta una sèrie de reaccions emocionals, cognitives i motores. En la síndrome de la cabana, aquesta experiència vital es vincula a quan les persones han de viure tancades en un mateix espai durant determinats períodes de temps, sense disposar d'estímuls externs. En aquest recurs expliquem com podem utilitzar aquests conceptes a la feina.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg
Què és i com ens afecta la síndrome del treballador bombolla? Quins són els símptomes? Quines són les possibles causes i els seu tractament. El treballador bombolla és aquell que no desconnecta mai de la feina i, per tant, està sempre connectat, disponibles a nivell laboral i, per tant, a curt i mitjà termini els pot provocar estrès.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg
A vegades, l’anomenada síndrome del frau és un trastorn psicològic en el qual les persones amb èxit no poden assimilar tot el que han aconseguit, no creuen que sigui fruit del seu talent o esforç. Aquest trastorn és més habitual del que sembla, i 7 de cada 10 persones l'han sofert alguna vegada en la seva vida.Quins són els símptomes? Com ens afecta? Quines possibles causes té i quin tractament?
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2420.jpg
El motiu que el psicòleg Harry Harlow va dur a terme aquest experiment és per demostrar de manera científica la teoria sobre la inclinació i la privació maternal desenvolupada per John Bowlby. Ens ha semblat interessant poder explicar, des del vessant psicològic, com n'és d'important el vincle amb la mare en la nostra infància i com ens afectarà la resta de la nostra vida.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2421.jpg
Quina influència exerceix en nosaltres la pressió social? Podem acabar canviant d'opinió sota la pressió de grup? En aquest pòdcast s’explica l'objectiu d'aquest experiment que era estudiar les condicions socials que indueixen a una persona a resistir o a conformar-se a les pressions del grup quan aquesta expressa una opinió contrària a l'evidència.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2422.jpg
En aquest pòdcast s’explica el fenomen de la persona que experimenta una situació negativa i no compta amb els recursos suficients per gestionar-ho. En conseqüència, comença a pensar que no podrà defensar-se mai davant aquesta mena de situacions. Pot tenir diverses implicacions negatives en la vida diària de les persones, ja que els seus símptomes poden ser: ansietat, depressió, falta de motivació, etc.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2423.jpg
Com afecta la nostra opinió el que ens han dit sobre algú abans de conèixer-lo? L'aparença física, la roba, els títols acadèmics... aquests i d'altres aspectes ens condicionen l'opinió que tenim d'algú fins i tot abans de començar a conèixer la persona.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
És important saber com ens sentim, pensem en el nostre dia a dia i desenvolupar aquelles capacitats que ens poden ajudar a fer front a situacions d’estrès de la millor manera possible.
Tots podem potenciar i millorar la nostra intel·ligència emocional: coneixent les nostres pròpies emocions (saber gestionar-les) i reconeixent les dels altres (treballar l’empatia) i treballar la capacitat de motivar-se un mateix.
En aquest pòdcast ens centrarem en la intel·ligència emocional. Què és? D’on surt aquest concepte? Quin paper pot jugar en les nostres vides fer-ne ús? Quins factors intervenen? Quines habilitats necessitem per tenir una bona intel·ligència emocional?
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
En aquest pòdcast es parlarà de la importància de la intel·ligència emocional en el treball, considerant que pot ser el que marca la diferència més enllà de fer bé la feina. Les persones emocionalment intel·ligents comprenen millor als altres, s’adapten millor a les situacions canviants i incertes, són més empàtiques, tenen una vida més sana... En definitiva, les persones amb una intel·ligència emocional alta compten amb molts avantatges, també en l’àmbit laboral. Com influeix la intel·ligència emocional en la nostra feina? Com podem desenvolupar-la?
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
En aquest primer pòdcast es parlarà de quines són les millors estratègies per desenvolupar la intel·ligència emocional.
L'autoconsciència ens permet saber com estem: si patim estrès, quins pensaments tenim, quines emocions i quines creences. És un gran mecanisme que influeix en el desenvolupament personal. Practicar l'atenció plena i saber escoltar són grans eines per treballar la intel·ligència emocional. Per on comencem? Com podem desenvolupar-les? Com podem trobar la motivació?
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
En aquest pòdcast es parla sobre l’efecte Pigmalió: de la influència que una persona pot exercir sobre una altra, basada en la imatge que aquesta té d'ella. Les seves creences podran influir en el rendiment de l'altre i en com podem motivar-nos per tirar endavant projectes.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
L'autocontrol emocional és un component essencial en la intel·ligència emocional. Permet regular totes les emocions positives i negatives que s'experimentin i expressar-les de manera adequada.
En aquest abordem quines són les emocions bàsiques, com ens ajuden i com podem aprendre a gestionar-les.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
Els canvis són inevitables i la capacitat de modificar la conducta ens permet treure més profit i augmentar les nostres competències. Per on començar? Quines fases formen part dels procés? Com preparar-nos psicològicament per a gestionar els canvis que a nivell professional es produeixen en la nostra vida? Quines habilitats i recursos podem desenvolupar per millorar tant el nostre entorn com la gestió dels equips?
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
En aquest pòdcast es parla de com adaptar-nos a entorns professionalment exigents. Per on començar? Quins poden ser aquests entorns? Quines habilitats o recursos podem desenvolupar?
Ser conscients de la situació, detectar aquells elements que dificulten un bon ambient i veure com gestionar aquestes situacions pot ajudar-nos.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
La intel·ligència emocional és l’habilitat per a reconèixer, entendre i gestionar les emocions en nosaltres i en la interacció amb els altres.
Una persona amb intel·ligència emocional serà capaç de modificar el seu estil de lideratge en funció de l’altra persona. ja que té molt a veure amb la capacitat d’influir i d’escollir com em relaciono amb els altres.
No és estrany que que la intel·ligència emocional sigui la responsable d’entre el 85% i el 90% de l’èxit dels líders en les organitzacions Així doncs, com podem aplicar la intel·ligència emocional a la feina? I a la nostra vida personal?
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
Sovint no gestionem massa bé l’enuig i això pot tenir conseqüències no gaire desitjables. Per què si estic enfadat no seré eficaç? Estar enfadats és una emoció que provoca efectes en el nostre cos. A la llarga podem patir estrès, així que cal vigilar a no viure un enuig crònic a la feina, per la nostra salut mental i física.
Què podem fer? Com reacciona físicament el nostre cos? Una bona opció és aprendre a relaxar-nos.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
Dubtar de les nostres capacitats, formar part d’un nou equip, començar un nou projecte... són moltes les raons que en un moment donat ens fan tenir por... Com de limitant pot arribar a ser la por? La por a equivocar-nos pot arribar a paralitzar-nos? Com afecta les nostres capacitats professionals? I com podem superar aquestes pors?
La por a la feina pot portar-nos a la procrastinació, postergació o posposició d’accions, a retardar activitats o situacions que han d'atendre's, substituint-les per altres situacions més irrellevants o agradables.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
Què li passa al nostre cos si estem preocupats? Pot afectar el nostre rendiment laboral? Podem acabar patint estrès? D'on prové l'estrès? Saps què és l'eustrès? I el distrès?
Quan ens sentim sotmesos a pressió, el nostre sistema nerviós dona instruccions al cos perquè alliberi hormones de l'estrès, com adrenalina i cortisol, que produeixen canvis fisiològics amb la finalitat d'ajudar-nos a fer front a l'amenaça o el perill.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2444.jpg
Per saber quines són les tendències en la gestió de RH al món, UE i Catalunya, la conversa d'en Xavier Sisternas és d'obligada consulta. Una hora d'exposició amb un triple benefici.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2697.jpg
Recull de consultes sobre llengua rebudes a la bústia de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i la resposta corresponent. Cada quinze dies se’n publica una de nova. Es pretén fer extensiva la resolució de dubtes que probablement són compartits per molta gent.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2695.jpg
Elaborat per la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i revisat per l’Institut d’Estudis Catalans, el Llibre d’estil de la Diputació de Barcelona constitueix una eina de consulta a l’abast de tothom. Forma part del web d'Assessorament llengua (de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona) i ajuda a resoldre els dubtes lingüístics que ens plantegem a l’hora d’escriure.
Es manté en permanent revisió i ampliació per tal de donar resposta a les necessitats que comporta la tasca diària de formació, assessorament lingüístic i revisió de textos que du a terme la Unitat Lingüística.
Està format per cinc apartats: «Model de llengua», «Qüestions d’estil», «Convencions», «Qüestions gramaticals» i «Terminologia».
A banda, conté dos annexos, un sobre verificadors ortogràfics i gramaticals i un altre amb el nomenclàtor de les comarques, municipis i gentilicis de la província de Barcelona.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2698.jpg
Models i plantilles de documents administratius del catàleg de tipus documental corporatiu. El seu disseny permet disposar dels elements necessaris per al desenvolupament dels expedients i de les actuacions que porta a terme la Diputació. En aquests moments hi ha publicats la carta, el correu electrònic, el decret i el dictamen o proposta d’acord.
Hi participen la Unitat Lingüística (adscrita a la Direcció de Serveis de Suport a la Coordinació General), la Secretaria General i el Gabinet d’Innovació Digital.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2696.jpg
Apunts que incideixen en els aspectes morfològics, sintàctics i terminològics que són motiu d’errors freqüents. Tracten de resoldre de manera didàctica, divulgativa i amb exemples els dubtes lingüístics que ens arriben a la Unitat Lingüística. Es difonen quinzenalment mitjançant una notificació electrònica a tot el personal de la Diputació de Barcelona.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2283.jpg
Negociar és el procés per arribar a un acord satisfactori entre dues parts enfrontades que volen acostar posicions i estan disposades a concedir alguna cosa.
En certa manera és com un joc, ja que aquest procés sempre és competitiu. Quan juguem volem guanyar i, encara que en les negociacions no sempre es guanya, en una d'eficaç es busca que les dues parts sentin que han guanyat.
No t'oblidis que negociem cada dia en totes les àrees d'acció de la nostra vida.
A continuació et proposem una sèrie de continguts i preguntes que et donaran pautes i consells per aconseguir una negociació eficaç.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2285.jpg
Un conflicte pot sorgir en el moment i pel motiu més inesperat, tant en la nostra vida professional com personal.
Conèixer els tipus de conflictes, els elements que hi intervenen i com cal afrontar-los ens ajudarà a resoldre'ls ràpidament i amb resultats profitosos per a les dues parts.
Saps què és una mediació? I un caucus? I les diferències que hi ha entre un conflicte i un problema? Què és la resiliència?
Deixa’ns ser els teus entrenadors (coaches) a través d’aquest microcurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2410.jpg
Com afecta a la xarxa personal la rapidíssima velocitat dels canvis tecnològics? Quin és l'impacte de la Web 3.0? El professor Enrique Dans ens ho explica en una conferència que gaudeix d'una escenificació que no et deixarà impassible.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2183.jpg
Carles Ramió, gran especialista en gestió pública, analitza el repte i les oportunitats que significa la intel·ligència artificial i la robòtica per a l'Administració pública.
D'entrada, cal un canvi del model conceptual i estratègic a partir del qual podem utilitzar la tecnologia perquè ens ajudi a portar-lo endavant. Això permetrà millorar els actuals paràmetres d'eficiència i eficàcia així com també de transparència.
Només des d'questa actitud proactiva envers la IA, l'Administració podrà tenir un paper clau en el desenvolupament dels canvis tecnològics en què estem ja immersos.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2215.jpg
Victòria Alsina, professora de la Universitat de Nova York i coordinadora del 'Pla Catalunya 2020-22', ens mostra com la recollida i l'estudi de les dades, que cada vegada disposa de més eines, és la clau per poder definir les polítiques públiques del futur. La conferència inclou algunes referències a bones pràctiques altament interessants.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2240.jpg
El 5G i la robotització del mercat laboral està a tocar. Com afectarà l'arribada de la intel·ligència artificial a les institucions? Carles Ramió ens ho explica en una excel·lent conferència.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2181.jpg
Genís Roca, arqueòleg i empresari i amb una basta experiència com a especialista en Internet i Big Data, reflexiona al voltant de l'evolució de la societat humana a partir dels avenços tecnològics en cadascuna de les seves èpoques, així com de les crisis o transicions que han portat d'un moment social a un altre.
Aquesta visió històrica la desenvolupa a partir del sorgiment d'Internet i de la web 2.0. Analitza l'evolució en els últims vint anys de la naturalesa de la informació, la forma de transmetre-la, els productes i els usos que se'n fan, etc. Tot plegat per situar-nos en el moment actual, en el que l'agilitat, la rapidesa i la confiança en la nostra privacitat són essencials per al disseny de nous productes.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2287.jpg
Bitcoins, criptomonedes... hi ha molt soroll entorn del Blockchain.
Té una adaptació a l'administració pública? Com seria?
Nacho Alamillo, un dels grans especialistes sobre la cadena de blocs ('blockchain') ens ho explica en aquesta interessant conversa.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2241.jpg
Genís Roca és una de les veus més autoritzades del país en transformació digital i Big Data. El món post-COVID exigeix una transformació.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2411.jpg
Amb la irrupció de les noves tecnologies, la intel·ligència artificial (IA) prendrà decisions per nosaltres mateixos, però sobre quina ètica? José Ignacio Latorre, un dels investigadors més prestigiosos en física quàntica del nostre país ens ho explica en aquesta apassionant conversa.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2702.jpg
Classe magistral del professor Manuel Villoria expert en els processos i condicions necessàries per a una bona transparència a l'administració pública.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2704.jpg
Una de les ments més rellevants i lúcides del nostre panorama actual, ens ofereix una conversa fonamental per entendre la importància de l'ètica i la moral en les institucions. També parla dels valors que ha de tenir tota persona que es dediqui a la funció pública.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2247.jpg
La professora en Filosofia a la UB, Begoña Roman ens endinsa en la reflexió sobre ètica i moral, responsabilitat i voluntat, dependència i interdependència i moltes altres qüestions trascendents i actuals. A partir del seu discurs ens explica com l'ètica ens pot ajudar a analitzar quin nivell de risc podem assumir en aquests moments tan canviants i complexos.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF12564.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a conèixer els principis bàsics i el procés contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Ajudar a les persones a entendre el perquè del canvi.
Reflexionar sobre la pròpia vivència del canvi.
Generar consciència de patrons individuals en front el canvi.
Donar eines que permetin al participant modificar algun aspecte relacionat amb la seva dificultat de conviure amb els canvis.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF12720.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs què és la vulnerabilitat i com ens ajuda a ser valents, a acceptar la incertesa i els riscos per arribar a l'autenticitat.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
. Comprendre la importància de les dades per a la presa de decisions.
. Conèixer d'una manera aplicada com utilitzar l'espai de dades retributives tant el propi de l'ajuntament com el de les dades globals agregades.
. Saber com extreure tota la informació sobre retribucions, edat o gènere de les plantilles que pugui servir per a la presa de decisions.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF13026.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs els continguts bàsics i imprescindibles per dissenyar un pla de comunicació 2.0 i una guia d’usos de xarxes socials corporativa, ambdós des d’una visió de sector públic.