Cicle de converses directives
Cicle de converses directives
El Cicle de Converses Directives, dirigit especialment als directius públics i comandaments de la Diputació de Barcelona i dels governs locals recull oes aportacions que professionals de reconegut prestigi en l’àmbit directiu professional i comunicatiu il·lustren temes molt significatius pel que fa a la innovació, el talent, la motivació, la tecnologia, la comunicació, l’ètica i la intel·ligència artificial, entre d’altres.
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director biblioteca | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre cívic | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre educatiu | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director equipament cultural | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director equipament esportiu | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis de desenvolupament econòmic | Director mercat municipal | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis de seguretat ciutadana | Inspector policia | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis de seguretat ciutadana | Sotsinspector policia | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Transversal | Cap secció | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Transversal | Cap servei | Visió estratègica local |
Comandament operatiu | Serveis de desenvolupament territorial | Cap colla | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Serveis de desenvolupament territorial | Encarregat | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Serveis de seguretat ciutadana | Caporal policia | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Serveis de seguretat ciutadana | Sergent policia | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Transversal | Cap negociat | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Transversal | Cap unitat | Gestió eficient dels recursos públics |
Directiu | Serveis de seguretat ciutadana | Cap policia | Visió estratègica local |
Directiu | Transversal | Director àrea | Visió estratègica local |
Directiu | Transversal | Gerent | Visió estratègica local |
Directiu | Transversal | Gerent organisme autònom | Visió estratègica local |
Habilitació nacional | Serveis de suport intern | Interventor | Visió estratègica local |
Habilitació nacional | Serveis de suport intern | Secretari | Visió estratègica local |
Habilitació nacional | Serveis de suport intern | Secretari/Interventor | Visió estratègica local |
Habilitació nacional | Serveis de suport intern | Tresorer | Visió estratègica local |
Suport administratiu | Transversal | Secretari directiu/alt càrrec | Visió global |
Suport operatiu | Serveis de seguretat ciutadana | Agent policia | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Animador sociocultural | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Educador escola bressol | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Inspector consum | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Inspector salut pública | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic auxiliar biblioteca | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis de desenvolupament territorial | Delineant | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis de desenvolupament territorial | Inspector via pública | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis de suport intern | Inspector tributari | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis de suport intern | Recaptador | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Bibliotecari | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Locutor ràdio | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Mestre escola bressol | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Professor escola | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic consum | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic cultura | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic esports | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic joventut | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic museu | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic participació ciutadana | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic patrimoni cultural | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic salut pública | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Infermer | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Metge | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Psicòleg | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic comerç | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic promoció econòmica | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic turisme | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Arquitecte | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Arquitecte tècnic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Enginyer | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Enginyer tècnic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Tècnic habitatge | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Tècnic medi ambient | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Tècnic mobilitat | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Topògraf | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de seguretat ciutadana | Tècnic protecció civil | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Analista informàtic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Arxiver | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Delegat protecció de dades | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Programador informàtic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic comunicació | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic contractació/compres | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic cooperació/relacions internacionals | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic formació | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic jurídic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic organització | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic prevenció riscos laborals | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic protocol | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic recursos humans | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic serveis econòmics | Visió global |
Recursos relacionats
-
Recurs
Amb la irrupció de les noves tecnologies, la intel·ligència artificial (IA) prendrà decisions per nosaltres mateixos, però sobre quina ètica? José Ignacio Latorre, un dels investigadors més prestigiosos en física quàntica del nostre país ens ho explica en aquesta apassionant conversa.
PonènciaFormatVídeoResource new untilNou -
Recurs
El 5G i la robotització del mercat laboral està a tocar. Com afectarà l'arribada de la intel·ligència artificial a les institucions? Carles Ramió ens ho explica en una excel·lent conferència.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020.PonènciaFormatVídeo -
Recurs
Bitcoins, criptomonedes... hi ha molt soroll entorn del Blockchain.
Té una adaptació a l'administració pública? Com seria?
Nacho Alamillo, un dels grans especialistes sobre la cadena de blocs ('blockchain') ens ho explica en aquesta interessant conversa.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.PonènciaFormatVídeo -
Recurs
Genís Roca és una de les veus més autoritzades del país en transformació digital i Big Data. El món post-COVID exigeix una transformació.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020.PonènciaFormatVídeo -
Recurs
La guia destaca la importància de fer una bona diagnosi territorial i aporta pautes per orientar la seva redacció en el marc de la planificació estratègica. Conté un apartat dedicat a la informació i el coneixement en la planificació pública, on es repassa l'evolució dels instruments de presa de decisions i l'aportació dels observatoris locals. En un altre apartat s'explica què és la diagnosi territorial, des de les dades a l'acció, donant resposta a preguntes com el què, el per què i el quan de les diagnosis. També es presenten oportunitats per a la millora de la planificació des de la diagnosi.
El document enumera i explica 10 criteris per redactar una diagnosi territorial, que duen des dels actors i els prejudicis existents a les eines avançades de comunicació.
En un sentit més tècnic la guia presenta fins a sis eines i mètodes d'aplicació a les entitats locals i dedica també un apartat als sistemes de suport a la planificació: sistemes d'informació, models de previsió i models d'avaluació.
En conjunt, destaca la necessària sistematització de la pràctica d’anàlisi i diagnosi territorial, per mitjà d’eines avançades i dispositius dinàmics com els observatoris de desenvolupament econòmic, per esdevenir un veritable suport al reconeixement entre actors, debat d'alternatives i presa de decisions.
Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègicaGuia de projecte o serveiFormatMaterial descarregable -
Recurs
La guia és una eina de governança participativa pensada per cobrir el buit que hi ha a casa nostra entre el pensament estratègic i els marcs de comunicació. El nexe d'unió són els valors, i el brànding es converteix en un procés per dotar els territoris de significats.
La guia reflexiona primer sobre la marca com un art. Aborda tot seguit diferents tipus de marca territorial (de territori, turístiques, de ciutat, de producte, etc.) i presenta els objectius estratègics del brànding així com els seus beneficis i riscos. Els darrers capítols es dediquen a la participació, la comunicació i l’avaluació. A més, el document ofereix els aspectes clau per gestionar una marca de territori, un glossari i bibliografia de referència.
Un aspecte destacat de la guia és que inclou 13 estudis de cas, cadascun amb una fitxa descriptiva: Barcelona és molt més, Galicia Calidade, Medellín, Provence, Slow City...Guia de projecte o serveiFormatMaterial descarregable -
Recurs
La guia tracta sobre les qüestions clau en matèria comunicativa que cal considerar durant la redacció i implementació d’un pla estratègic. Comunicar, en el processos de planificació estratègica, és un conjunt d’accions orientades a informar, regular la participació, generar adhesions i compromisos personals i institucionals, i activar el desenvolupament territorial, de forma ordenada, continuada i perdurable.
El document ofereix les pautes bàsiques per elaborar un pla de comunicació en el marc d’un pla estratègic.
Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègicaGuia de projecte o serveiFormatMaterial descarregable -
Recurs
La guia ofereix una reflexió sobre les relacions entre la gestió pública i la planificació estratègica. Es referencia la planificació estratègica com una eina per pensar en un entorn incert. A partir d’aquí se situen els límits de la nova gestió pública i les promeses incomplertes de la planificació estratègica. Aleshores, la complexitat, la intel·ligència, les xarxes i la transversalitat apareixen com a elements clau que es desenvolupen des d’un punt de vista conceptual i aplicat a les administracions locals.
Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègicaGuia de projecte o serveiFormatMaterial descarregable