Evolució humana i estructuració de les organitzacions
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director biblioteca | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre cívic | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre educatiu | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director equipament cultural | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director equipament esportiu | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis de desenvolupament econòmic | Director mercat municipal | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis de seguretat ciutadana | Inspector policia | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Serveis de seguretat ciutadana | Sotsinspector policia | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Transversal | Cap secció | Visió estratègica local |
Comandament executiu | Transversal | Cap servei | Visió estratègica local |
Comandament operatiu | Serveis de desenvolupament territorial | Cap colla | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Serveis de desenvolupament territorial | Encarregat | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Serveis de seguretat ciutadana | Caporal policia | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Serveis de seguretat ciutadana | Sergent policia | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Transversal | Cap negociat | Gestió eficient dels recursos públics |
Comandament operatiu | Transversal | Cap unitat | Gestió eficient dels recursos públics |
Directiu | Serveis de seguretat ciutadana | Cap policia | Visió estratègica local |
Directiu | Transversal | Director àrea | Visió estratègica local |
Directiu | Transversal | Gerent | Visió estratègica local |
Directiu | Transversal | Gerent organisme autònom | Visió estratègica local |
Habilitació nacional | Serveis de suport intern | Interventor | Visió estratègica local |
Habilitació nacional | Serveis de suport intern | Secretari | Visió estratègica local |
Habilitació nacional | Serveis de suport intern | Secretari/Interventor | Visió estratègica local |
Habilitació nacional | Serveis de suport intern | Tresorer | Visió estratègica local |
Suport administratiu | Transversal | Secretari directiu/alt càrrec | Visió global |
Suport operatiu | Serveis de seguretat ciutadana | Agent policia | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Animador sociocultural | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Educador escola bressol | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Inspector consum | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Inspector salut pública | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic auxiliar biblioteca | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis de desenvolupament territorial | Delineant | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis de desenvolupament territorial | Inspector via pública | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis de suport intern | Inspector tributari | Visió global |
Tècnic auxiliar | Serveis de suport intern | Recaptador | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Bibliotecari | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Locutor ràdio | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Mestre escola bressol | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Professor escola | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic consum | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic cultura | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic esports | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic joventut | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic museu | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic participació ciutadana | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic patrimoni cultural | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic salut pública | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Infermer | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Metge | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Psicòleg | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic comerç | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic promoció econòmica | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic turisme | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Arquitecte | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Arquitecte tècnic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Enginyer | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Enginyer tècnic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Tècnic habitatge | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Tècnic medi ambient | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Tècnic mobilitat | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament territorial | Topògraf | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de seguretat ciutadana | Tècnic protecció civil | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Analista informàtic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Arxiver | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Delegat protecció de dades | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Programador informàtic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic comunicació | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic contractació/compres | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic cooperació/relacions internacionals | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic formació | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic jurídic | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic organització | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic prevenció riscos laborals | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic protocol | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic recursos humans | Visió global |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic serveis econòmics | Visió global |
Recursos relacionats
-
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2186.jpg
Javier Martínez reflexiona sobre la importància del coneixement com al bé més preuat de les organitzacions. Aquest coneixement es construeix a partir de la capacitat d'aprenentatge no només de cadascun dels seus individus sino de l'organització com a tal.
En un món en constant acceleració, cal saber desaprendre tot allò que ja no és vàlid a partir d'una reflexió profunda i compartida que ens doni les pautes per enfocar el futur. En les organitzacions, la connexió del coneixement i reflexió de cadasclaucun dels seus membres, a mode de gran cervell, constitueix la clau per seguir creant coneixement.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2184.jpg
Jesús Martínez, expert en aprenentatge col·laboratiu, reflexiona sobre la necessitat de fer un canvi total de la interfície en les àrees de formació. Cal deixar de posar l'atenció en la formació que programem, avaluant la satisfacció dels participants un cop acabada. Hem de entrar-nos en la detecció de necessitats i l'articulació de recursos diversos que afavoreixin l'aprenentatge en el lloc de treball. Per a això, la figura del facilitador d'aprenentatge, que vetlla perquè l'organització aprengui des de l'aprenentatge dels seus membres, és clau. Solucions com la participació en projectes, comunitats de pràctiques, mentoratge, entre d'altres, poden ser eficaces en aquesta nova etapa de la formació.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2185.jpg
Maria Rodríguez, Directora de Comunicació interna, Desenvolupament i Atenció al Personal en Ajuntament de Barcelona, comparteix el programa que aquesta administració està desenvolupant per traspassar el coneixement del gran volum de persones que es jubilaran en els propers anys a les noves incorporacions en les mateixes funcions. El programa "Passa el relleu"pretén aconseguir aquest relleu generacional en el traspàs de coneixement i creant un tancament ple de sentit d'experiències laborals sovint llargues i amb índexs molt alts de vinculació amb l'organització.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2738.jpg
La transmissió del talent a les empreses i institucions sempre ha estat un tema polèmic. Més quan hem passat d'intercanviar béns materials (economia industrial) a béns immaterials (economia digital). El repte és majúscul i en aquesta xerrada en Javier Martínez ens explica algunes claus per resoldre el problema.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023Converses DirectivesTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2264.jpg
Una de les habilitats clau per liderar amb efectivitat, i per a una bona gestió del temps, és assignar les tasques de manera eficient i efectiva.
El recurs aporta continguts per aconseguir-ho i planteja algunes reflexions que poden ser-nos útils per millorar la nostra manera habitual d'assignació.Tipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2278.jpg
El recurs presenta, en 5 mòduls, diversos aspectes que han de contribuir a unes millors delegacions. Cadascun dels mòduls, que tenen una llargada entre 1,30 i 3 hores, alterna la teoria amb la proposta de pràctiques de diversos tipus. El mòdul 1 ens ofereix la contextualització del terme, contextualització que s'aclareix en el mòdul 2 dedicat a aclarir les confusions més habituals al respecte. El modul 3 i 4 desenvolupen el model DISC de delegació, en les vessants personals i d'actuació grupal.Continguts i reflexions sobre la confiança i el bon feedback que se'n deriva cloue el material.
Tipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2109.jpg
Manual de formacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2218.jpg
Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Videopindoles d'aprenentatgeTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo